Sabtu, September 24, 2016

Kegagalan kerjasama antara DAPigs dan PAS adalah disebabkan sikap parti yang didominasi oleh kaum Cina itu yang tidak pernah berusaha untuk memenangi hati orang Melayu.

Menurut Ketua Pemuda PAS, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz, DAPigs tidak memanfaatkan kelebihan yang ada pada PAS ketika menjalin kerjasama untuk mengubah persepsi terhadap mereka yang sering dilabel parti cauvinis.
“Walaupun DAP konsisten menentang BN terutama berkait pengurusan kewangan dan ekonomi negara, tetapi mereka gagal memahami isu-isu negara dengan baik terutama perihal agama, hubungan antara kaum dan banyak lagi.
“Malaysia tidak mampu lagi menerima politik benci-membenci dengan fitnah dan saling mencipta provokasi serta sentimen jahat sesama rakyat,” ujarnya yang dipetik daripada Harakahdaily hari ini.
Beliau berkata demikian sebagai reaksi kepada pendirian ditegaskan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa parti itu tidak akan bekerjasama dengan DAP dan parti-parti yang bersamanya.

Hubungan politik antara PAS dan DAPigs terputus selepas Majlis Syura Ulama PAS membatalkan tahaluf siyasi dengan DAP, sekaligus menyaksikan terkuburnya PR.

Ia rentetan serangan tanpa henti DAPigs terhadap PAS dan Hadi selepas parti Islam itu mahu melaksanakan undang-undang hudud di Kelantan. DAPigs bertegas ia tidak boleh dilakukan memandangkan hudud bukan sebahagian daripada kesepakatan bersama di dalam PR.
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Dapigs kata daging Babi lagi sedap dari daging Lembu qorban. Pasal tu tak heran kat Pas

    BalasPadam
  2. Tahalul siasi adalah kesilapan besar PAS yang harus PAS akui. DAP telah mencapai matlamat mereka iaitu dengan mendapat sokongan padu masyarakat Cina. Tak faham faham PAS ini.

    BalasPadam
  3. Niat Pas baik untok dakwah Dap. Tapi Pas bacha Quran tapi tak faham dan tidak dapat hidayat dan pertolongan Allah. Kerana ibarat pergi Haji dengan duit judi. Allah tidak pandang sikit pon kaedah Demokrasi (ciptaan orang kafir) sebagai wadah yang diredhoinya untok mengembangkan Shiar Islam. Tiada dalam sirah.. So niat yang baik tetapi dengan kaedah yang salah adalah Terbatal. So Allah tarbiah PAS dengan kehinaan. Harap2 Pas muhasabah..kita doakan yang terbaik untok Pas. Takbir..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ahli PAS kan ramai ulama...mrk lebih arif bgmn berhadapan dgn orng kafir harbi ... " berkasih sayang dgn DAP dan keras dgn BN".Up : Orang Atas2 PAS : Tolong buat sikit laporan apa perkembangan pencapaian setelah berdakwah kpd Lim Kit Siang.

      Padam
  4. Pas tak akan luntur selamanya jika terus teguh dgn dasar Islam...jngn sekadar nak kuasa tpi Islam terabai.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping