Selasa, September 27, 2016

Heh! Mungkin dek kerana Si Apek Kit Siang tu kini rela tunduk dan sujud kepada seteru kuatnya, Tun Mahathir membuatkan dia sudah tidak dipandang lagi oleh pemimpin parti tersebut.

Jika sebelum ini, Si Apek Kit Siang tu juga yang sibuk membawa cadangan dan mendesak supaya Si Menteri Besar Selangor tu membubarkan DUN dan mengadakan Pilihan Raya Negeri.

Si Apek Kit Siang tu memberikan alasan kononnya tindakan tersebut perlu dilaksanakan secepat mungkin sebagai tanda bantahan terhadap persempadanan semula yang dibuat oleh SPR.

Cadangan dan desakan yang telah dibuat oleh Si Apek Kit Siang tu kemudiannya mendapat sokongan padu serta sepenuhnya oleh kepimpinan DAPigs Selangor yang diketuai oleh Si Tony Puaka.

Malah Si Tony Puaka tu juga turut melabelkan sesiapa yang enggan menerima cadangan tersebut sebagai BODOH sambil mendakwa persempadanan semula itu hanya menguntungkan BN.

Tapi lain pulak ceritanya dengan kepimpinan Rejim DAPigs Pulau Pinang yang menolak cadangan untuk mengadakan Pilihan Raya Negeri seperti yang dicadangkan oleh Si Apek Kit Siang tu.

Katanya, Rejim DAPigs Pulau Pinang tidak akan mengambil tindakan membubarkan DUN dan mengadakan Pilihan Raya mengejut sebagai bantahan kepada cadangan yang dibuat oleh SPR.
“Saya rasa kalau nak buat PRN, sudah buat tetapi…buat masa sekarang perkara itu tidak berbangkit,” kata Pengerusi DAP Pulau Pinang kepada pemberita di sini, hari ini.
Nah! Jelas tindakan Rejim DAPigs Pulau Pinang pimpinan Si Guan Eng tu bukan sahaja menghina cadangan yang telah dibuat oleh Si Apek Kit Siang tu selaku Penasihat kepada parti.

Malah tindakan itu juga turut memberikan gambaran seolah - olah cadangan yang dibuat oleh Veteran DAPigs itu hanya ibarat seperti SAMPAH semata - mata. ATAU, mungkin itu kedudukan yang paling sesuai buat Si Apek Kit Siang tu memandangkan dia pun dah Tua Bangka!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping