Selasa, September 27, 2016

Heh! Heran juga dengan saranan dan desakan yang dibuat oleh ADUN Tanjung Bungah, PUlau Pinang yang mewakili DAPigs ni. Berani pulak dia nak desak Si Guan Eng tu lepaskan jawatan.

Takkan la ADUN DAPigs tu tak sedar yang dia sedang mendesak seorang pemimpin yang berlidah 'Biawak' seperti Si Guan Eng tu? Mati hidup semula pun belum tentu Si Guan Eng tu akan buat.

Nak pulak kalau jawatan tu merupakan jawatan tertinggi dalam Rejim DAPigs Pulau Pinang yang dipimpin pada ketika ini. Mana mungkin Si Guan Eng tu akan melepaskannya dengan begitu sahaja.

Apa yang jelas, tanpa jawatan selaku Ketua Menteri Pulau Pinang itu nanti, hilang la peluang untuk Si Guan Eng tu nak kekal menjadi 'Tokong Hidup' dalam DAPigs. Takde sapa nak ikut cakap dia.

Dalam kenyataan yang dibuat hari ini, ADUN Tanjung Bungah tu mendesak agar Si Guan Eng tu menjadi orang pertama yang melaksanakan dasar had 'Dua Penggal' selaku Ketua Menteri.
"Had tempoh dua penggal boleh mengelakkan penyalahgunaan kuasa dan saya meminta DAP melaksanakan perkara ini terlebih dahulu bermula di Pulau Pinang.


"Saya juga meminta Guan Eng untuk menjadi contoh dengan kedudukan beliau sebagai ketua menteri, sekali gus melakukan perubahan dalam dunia politik," katanya pada sidang media di Tanjung Bungah, Isnin.
Paling tidak, apabila tiba masanya nanti, seperti kebiasaan, sudah pasti Si Guan Eng tu akan memberi SERIBU SATU alasan untuk mengelakkan diri dari melaksanakan kata - katanya sendiri sebelum ini.

Namun, jika dilihat dari satu sudut, desakan yang dibuat oleh Si ADUN Tanjung Bungah ni ada logiknya juga. Nak pulak apabila Si Guan Eng tu sekarang tengah berhadapan dengan kes rasuah.

Jadi, memang patut sangat la kalau Si Guan Eng tu melepaskan jawatannya. Jika tidak sekarang, sekurang - kurangnya kita bagi dia tempoh sehingga selepas Pilihan Raya Umum yang akan datang. Itu pun KALAU dia nak menepati janji yang telah dibuatnya sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping