Jumaat, September 16, 2016

"Belum 'diijab' dah nak 'bercerai'?" Itu diantara persoalan yang dibangkitkan oleh seorang sahabat apabila membaca berita mengenai kenyataan yang dibuat oleh Tun Mahathir sebelum ini.

Katanya, kenyataan yang dibuat oleh Tun Mahathir itu membuktikan bahawa Bekas Perdana Menteri Malaysia itu tidak benar - benar serius mahu menjalinkan kerjasama dengan PKR.

Jika sebelum ini, Mantan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menegaskan bahawa pihaknya bersedia untuk membebaskan Si Ketua Penipu tu dari penjara.

Namun, reaksi Tun Mahathir dalam isu yang sama dilihat seolah - olah menyanggah kenyataan yang dibuat oleh Muhyiddin Yassin itu dengan menyifatkan ianya 'Belum Sampai Masa'.

Hakikatnya, hubungan kerjasama Politik yang dibuat diantara PKR dan PPBM yang baru ditubuhkan oleh Tun Mahathir itu hanya boleh disifatkan sebagai hubungan sementara sahaja.

Bak kata sesetengah orang, hubungan diantara mereka hanya sekadar 'Geli - Geli' sahaja dan takkan sampai tahap diorang nak mendirikan 'rumah tangga' melalui 'perkahwinan' yang sah.

Perkara yang sama juga turut diluahkan secara terbuka oleh seorang Penganalisis Politik yang melihat hubungan kerjasama Politik diantara PKR dan PPBM itu tidak akan bertahan lama.

Pensyarah Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi UiTM berkata, ini kerana kerjasama itu adalah berasaskan kepada satu strategi untuk memperolehi kuasa dan pengaruh semata - mata.   
"Ini adalah perjuangan politik sementara yang menggunakan kelebihan semasa dengan tujuan untuk mengubah landskap kepemimpinan politik semasa," katanya kepada Antarapos.
Mengulas mengenai hala tuju kerjasama antara dua pemimpin yang pernah bermusuhan hampir dua dekad itu, dia tidak menolak kerjasama itu berlandaskan kepentingan masing - masing.
"Apa yang dilakukan Tun Dr Mahathir itu sebahagiannya dilengkapi oleh sebahagian besar pembangkang tanpa mempersoal niat di sebalik setiap pihak yang sokong beliau. 


"Itu kelebihan yang ditunjukkan Tun Dr Mahathir dan kelebihan ini beliau manfaatkan melalui penglibatan bukan seorang dua pemimpin pembangkang yang berpengaruh," kata beliau.
Mungkin bagi sesetengah pihak, kenyataan yang diluahkan oleh penganalisis Politik itu hanya bersifat berat sebelah. Tapi jika dilihat perkembangan mutakhir Politik Pakatan, ada betulnya juga.

Realitinya, puak - puak Pakatan Haprak tu hanya sekadar berjuang demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Tapi diorang mempergunakan rakyat sebagai 'pertaruhan' seperti mana yang telah dilakukan sewaktu Langkah Kajang sebelum ini!!!
Categories: ,

8 ulasan:

  1. HUBUNGAN PAS & UMNO pun geli-geli jug ake........????
    Atau hubungan rm90 juta....................??????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Din panadol nak bebaskan anwat.Nak ambik hati puak lgbt...hehe.Mgkin din panadol guna idea mahdey yg pernah mencabul institusi kehakiman negara..hehehe.Ditamatkan cerita.Mahdey pulak menyanggah.Mcm kena kencing jer..
      Lawak...anwat ludah muka mahdey..mahdey ludah muka anwat.Skrg..demi menyelamatkan malaysia...nak berdamailah pulak.Sanggup jilat bontot lawan asalkan dapat semula kuasa.
      Adegan mcm budak2 sekolah wlpun umur dh hampir 1 abad.
      Apa2 pon...demi kepentingan peribadi..waris dan kroni...sanggup buat apa shj asalkan impian tercapai...hehehe.
      Parti Bala Balaci Mahdey & Parti Kencing Rakyat....tanpa PAS..KORANG NOTHING!!!!

      Padam
  2. Kenapa israel tak menyerang Malaysia sedangkan Malaysia negara Islam ?
    Ada yang tanya kepada yahudi , kamu benci Malaysia kerana penduduknya kebanyakannya Islam tetapi mengapa kau tidak memerangi Malaysia kenapa kau perangi Gaza ?
    Kemudian dia menjawab kerana rakyat Malaysia permulaan lagi sudah kalah , aku baru mendirikan McD dan Starbucks sebagai eksperimen ternyata ramai rakyat Malaysia menyukai buatanku, lalu untuk apa aku perangi mereka yang menyokong aku dan yg Terlalu Lemah itu.
    Aku perangi Gaza kerana mereka kuat dan tidak mudah terpedaya .
    Tak dinafikan, ianya FAKTA. ISRAEL menerima bantuan daripada rakyat malaysia sebanyak RM 230 ribu bagi setiap hari melalui pembelian set termurah yang berharga rm5.90 di McD MALAYSIA,McD MALAYSIA menghantar sebanyak RM 80.4 juta setahun ke PUSAT McD di USA,dan wang itu telah disalurkan ke tabung ISRAEL.
    Wahai umat Islam, jika anda masih punya Iman? Dan kalau masih ada keperikemanusiaan .
    TOLONG COPY PASTE atau anda terus menyokong tindakan ini ?
    Jom Boikot Berterusan!!
    Amanat Perdana Menteri Palestin.
    "Kami tidak meminta kamu datang bersama2 kami mengangkat senjata kerana kami sentiasa bersedia disini utk mempertahankan tanah umat Islam , tetapi kami hanya meminta dari kamu doa kerana doa lah senjata paling hebat yg tidak ada pada org kafir.
    Selain itu bantulah apa saja yg kamu termampu dan tolong sebarkan tentang kami kpd semua umat Islam kerana kami terkepung utk memberitahu kpd dunia.
    "Jika itu juga tidak mampu kamu lakukan bagaimana kamu hendak menjawab dihadapan Allah kelak?".
    Sila sebarkan jika anda peduli .
    Hj. Nazri Deraman, Pengerusi Cakna Palestin
    Ambil masa lebih kurang 5 minit utk sebarkn msg ini supaya kita boleh menjawab soalan dari ALLAH S.W.T. apabila ditanya apa yg kita buat
    dlm membantu Saudara mu yg di Tindas d Palestine?
    Harap anda tidak membiarkan msg berhenti disini shja.
    ☆untuk peringatan sbb kita kdg2 lupa.
    ☆Sebarkan. Demi Islam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun tersangat hairan jugak mengapa pejuang-pejuang ISIS dan daesh hanya berperang di negara Islam shj spt Syria, Iraq dll. Israel yg sejengkal tak pulak diserang? Perancis, Belgium, boleh pula diaorang serang? Boleh beri pencerahan sikit.

      Padam
  3. Kan dah tau Madey nak agenda peribadinya brjaya..bukan nak bebaskan anwar. Buat habis masa je la.....

    BalasPadam
  4. Nak tambah sikit..... setakat geli geli geleman... kata oghang Kedah.. kah.. kah... kah.

    BalasPadam
  5. Semut hitam ni memang selalu geli2 gelemam,selalunya setiap atikai baru yang dikeluarkan berserta dengan gambar2 yang menghairahkan.....geli2 gelemam gitu!!...

    BalasPadam
  6. Belum masa madey maknanya……tunggu la aku mati dulu

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping