Ahad, September 25, 2016

PKR menghormati pendirian Presidennya, Wan Azizah Wan Ismail bersabit pengalaman lalu pahit keluarganya dengan Tun Mahathir yang kini mahu berkerjasama dengan parti itu, kata Ketua Penerangan PKR Selangor, Suhaimi Shafie.

Beliau menegaskan PKR maklum akan ‘luka lama’ yang dirasai Wan Azizah ekoran “penganiayaan” terhadap suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika pentadbiran bekas perdana menteri itu, namun berharap satu penyelesaian yang memuaskan boleh di capai.

“Kita akan membincangkan hal ini dalam tempoh terdekat. Saya fikir kita akan melakukan sesuatu dan Wan Azizah mempunyai pandangan politik tertentu.

“Kita kena faham sensitiviti yang dialami Wan Azizah dan keluarganya rentetan apa yang dilakukan Mahathir pada 1998. Kita tidak boleh menyalahkan Wan Azizah, jikalau beliau rasa agak kurang selesa dengan gerakan Mahathir.

“Tetapi suatu perkara yang akan diperincikan, kita mahu melonjakkan sokongan rakyat, jika boleh pergi dalam empat atau sepuluh peratus, saya fikir ia sudah memadai untuk menukar kerajaan di Malaysia,” kata Shafie ketika diwawancara bersama Antarapos, baru-baru ini.

Shuhaimi mengulas pendirian dan sokongan PKR terhadap pengumuman Mahathir untuk menubuhkan sebuah parti baru, sekaligus menjadi salah satu komponen dalam gagasan pembangkang.
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Portal Hiburan Antarabangsa gelar Rosmah 'Imelda Marcos of Malaysia'

    BEG tangan kulit buaya jenama Hermes Birkin berharga USD200,000 (RM821,410) antara yang disebut oleh portal antarabangsa The Hollywood Reporter sambil menggelarkan Datin Rosmah sebagai 'Imelda Marcos of Malaysia' dalam salah satu artikel terbarunya dua hari lalu. 

    Portal itu turut menyebut Datin rosmah sebagai peminat berlian dan beg tangan mewah jenama Hermes, Datin Rosmah malah dilaporkan sebagai pemilik terbesar koleksi beg tangan Hermes Birkin di atas planet.


    Portal itu mendakwa, ketika mantan Presiden Singapura, Lee Kuan Yew membuat lawatan rasmi ke Malaysia pada 2009 sebaik sahaja Najib Razak memasuki pejabat, Mendiang Lee Kuan Yew telah membuat pertemuan berasingan dengan Datin Rosmah yang ketika itu menjelaskan bahawa mereka mentadbir negara sebagai satu pasukan.

    Perangai Datin Rosmah Mansor yang disifatkan ramai sebagai boros dan suka bermewah-mewah terus menjadi bahan berita sensasi media antarabangsa.
    Tidak cukup dengan liputan sumber berita biasa, kini portal terkenal dan berpengaruh bersifat hiburan pun turut tidak melepaskan peluang untuk melaporkan kisah boros Datin Rosmah.

    Sebelum ini kita biasa dengar Tun Mahathir dan Dato' Seri Anwar Ibrahim menggelarkan Datin Rosmah sebagai Imelda Marcos sempena nama isteri kepada bekas Presiden korup Filipina yang dijatuhkan oleh rakyatnya.

    Imelda Marcos terkenal seluruh dunia sebagai wanita paling boros dan gemar bermewah-mewah.
    Dia turut dinobatkan sebagai ahli politik wanita paling kaya di Filipina memiliki koleksi pakaian-pakaian mahal, beribu pasang kasut mahal, pelbagai hasil seni mewah, barangan kemas selain memiliki simpanan yang banyak di dalam 'offshore bank' menggunakan nama samaran "Jane Ryan".

    BalasPadam
  2. Dulu madey naya anwar..sekarang najib plak naya anwar..sefool penipu digunakan najib..jadi eloklah anwar join madey hentam najib dulu..lepas tu baru kira hal madey..

    BalasPadam
  3. jom exchange bloglist :

    http://bankami.blogspot.com

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping