Jumaat, September 09, 2016

Heh! Heran betul dengan Si Ahli Parlimen Kuantan ni. Sejak dari awal pihak Kerajaan Pusat mengenakan moratorium ke atas Bauksit di Kuantan, dia nampak gayanya tak senang duduk.

Sedangkan orang lain semua suka apabila pihak Kerajaan melanjutkan tempoh moratorium yang dikenakan itu sehingga hujung bulan Disember nanti. Tapi lain pulak dengan Si Fuziah ni.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan, Si Fuziah tu seolah - olah memberikan gambaran yang dia tak berapa suka dengan tindakan pihak Kerajaan melanjutkan tempoh tersebut secara lansung.

Tampil dengan pelbagai pertikaian dan mempersoalkan itu dan ini, Si Ahli Parlimen Kuantan ni dilihat seolah - olah sedang membuat perhitungan kerugiaan yang sedang ditanggung.

Antara lain, Si Fuziah ni mempertikaikan mengenai baki 'stockpile' hasil aktiviti bauksit yang masih ada di Kuantan dan mempersoalkan kenapa ianya masih belum habis dibersihkan.
“Bukan setakat angkut simpanan bauksit, tapi melihat juga kepada rantaian perlombongan. Daripada melombong sampai kepada mengangkut, sampai ikut laluan mana, sampai nak eskport.
“Aspek-aspek itu semua belum siap, belum ada laluan khas, belum ada lokasi stockpile, belum ada usaha rehabilitasi. Kalau (bauksit) tak dibersihkan, ia boleh menyebabkan banjir selut, sebab banyak hasil (bauksit) atas bukit. Kuantan ini kawasan paling rendah dan amat bahaya,” katanya.
Persoalan yang dibangkitkan oleh Si Fuziah tu menimbulkan tanda tanya, seolah - olah macam dia nak mempercepatkan tempoh moratorium itu. Adakah dia mendapat keuntungan daripadanya?

Jika Si Fuziah tu mendakwa yang aktiviti bauksit itu mencemar alam sekitar dan membahayakan, kenapa tidak dia menyokong agar ianya diharamkan terus dari diusahakan?

Apa yang jelas, tindakan Si Fuziah tu berbeza dengan apa yang dilakukan terhadap pembinaan kilang Lynas yang kini semakin senyap dilakukan oleh puak Pakatan Haprak tu sebelum ini.

Kalau dalam isu pembinaan kilang Lynas yang diusahakan oleh orang Melayu pada ketika itu, bukan main lagi Si Fuziah ni bantah. Tapi, dalam isu bauksit yang rata - ratanya menguntungkan puak DAPigs dan PKR, tak nak pulak dia bantah supaya diharamkan!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Pandai ko nak belit kenyataan Fuziah..kerja ko belit apa yg PKR cakap..najib dan jho lo rompak berbilion2 ko buat tak tau..ko dapat jugak kaa wang rompakan tu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama la dgn pkr bodo ko tu org bg kenyataan dia terus belit/spin. Len kali tgk cermin dulu sblm komen…

      Padam
  2. Orang cakap pasal bauksit kau cakap pasal jho lo. Kenapa tak cakap pasal Vincent Tan konco Madey yang hantam duit rakyat sepanjang hayat selagi ada tol. Orang macam ko bolehlah tak kena tol lalu bawah palang.
    Biawaklah katakan lidah bercabang.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping