Isnin, September 12, 2016

Kalau sebelum ini, bukan main heboh lagi puak - puak parti KUALI tu menjaja cerita pasal penyertaan keahlian Si Husam ni dalam parti mereka. Kecoh sampai satu dunia nak dijaja ceritanya.

Bahkan, kepimpinan tertinggi parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu dilihat tak sabar - sabar nak lantik Si Husam ni ke satu jawatan yang tinggi untuk berdepan dengan PAS di Kelantan.

Namun malangnya, sehingga hari ini, pucuk pimpinan parti Ternakan DAPigs itu secara tiba - tiba dilihat hanya sekadar mendiamkan diri berhubung isu perlantikan jawatan Si Husam tu.

Maka timbul persoalan dikalangan pemerhati Politik ekoran tindakan yang dilakukan oleh pimpinan parti KUALI itu baru - baru ini. Kenapa diorang masih tak lantik jawatan Si Husam?

Bagi sesetengah pihak, mereka melihat PAN mengambil pendekatan itu sebagai satu respon kepada tingkah laku Si Husam tu sejak akhir - akhir ini sehingga membuatkan mereka terpaksa menangguhkannya.

Nak pulak apabila Si Husam mengamalkan Politik Keji dengan menjaja nama Allahyarham bekas Menteri Besar Kelantan sebagai modal Politiknya dilihat mula memakan diri mereka sendiri.

Ternyata, taktik jijik yang digunakan oleh Si Husam itu tidak mendatangkan sebarang hasil seperti mana yang dikehendaki oleh pemimpin - pemimpin PAN untuk menarik sokongan dari ahli - ahli PAS.

Sebaliknya, taktik Politik Keji yang diguna-pakai oleh Si Husam tu hanya berjaya menambah sifat kebencian dikalangan ahli - ahli PAS terhadap parti Ternakan DAPigs itu secara terbuka.

Bahkan, percaturan Si Husam tu mempergunakan nama Allahyarham Nik Aziz sebagai modal berpolitik telah menyebabkan lebih ramai ahli serta penyokong PAS menjauhi parti KUALI tu.

Dalam erti kata lainnya, taktik Husam menjual nama Allahyarham Nik Aziz itu ternyata tidak sesuai diguna-pakai memandangkan parti KUALI itu sangat memerlukan sokongan ahli PAS.

Maka, tidak mustahil jika tindakan Si Husam itu menjadi penyebab kenapa pucuk pimpinan parti KUALI itu dilihat terpaksa berfikir dua kali dan menangguhkan perlantikan jawatannya seperti mana yang mereka gembar - gemburkan sebelum ini!!!
Categories: , ,

7 ulasan:

  1. Anakusis yang dangkal.

    Nik Abduh juga sering menggunakan nama Nik Aziz dalam menguatkan hujahnya.
    Begitu juga dengan Husam...

    Ada yang terpengaruh ada yang tidak. Pergerakan ahli PAS ke PAN sedang berlaku di Kelantan secara besar besaran.

    Berpuluh rantubg ditubuhkan sejak Husam istihar masuk PSN.

    BalasPadam
  2. Aku nak Khaborkan kisah sedih di ampang Jjayaselama Pakatan Rakyat @ Pakatan Harapan memerintah Selangor.

    Kini hampir dua dekad setelah menang pilihanraya,AIR diberi secara percuma kepada penduduk di negeri Selangorbila di ambil kira jumlah penggunaan
    secara purata.Namun indah khabor saja

    Masalah utama yg dihadapi sejak pemberian air secara percuma ialah, tekanan AIR akan dikurangkan pada pukul lebih kurang 11.00 malam.
    Jadi mana mana penduduk disekitar Ampang Jaya yg tinggal di Apartment, Rumah Flat,Rumah Kedai tidak akan mendapat bekalan air menjelang pukul 11.00 malam sehinggalah pukul 5.30 pagi. Kadang kadang air hanya sampai pada pukul06.00 pagi.

    Bila dirujuk pd Puspel dan Syabas,mereka menjelaskan pihak pengurusan meluluskan supaya tekanan air dikurangkan pd waktu malam drp pukul 11.00 malam keatas dan tekanan akan seperti sedia kala menjelang 05.30 pagi.Ini dapat menjimatkan perbelanjaaan dan memaksimakan keuntungan syarikat,begitulah komen pekerja syabas.

    Pihak Pengurusan Puspel,Syabas, mahupon Kerajaan negeri atau sesiapa sahaja hanya memikirkan keuntungan,airpon diberi secarab percuma.

    Tahukah Pihak Pengurusan Puspel,Syabas dan Kerajaan Selangor, air adalah keperluan asas.Tiada air sangat menyusahkan. Jangan ceritalah paip selalu bocor,tiada air kerap kali berlaku.

    Haramjaddah pukimak pihak pengurusan hanya pikir untung,apa jadi pada rakyat pergi mampuslah. YB Zuraaida, Laknatullah tak ambik berat langsung soal kawasan,sibok mengumpulkan kekayaan diridan kroni.

    Sila rujuk laporan blog dan siatan SPRM.YB Kassim lagilah seorang YB PAS yg paling takberguna, sekor lagi haramjaddah sibok jaga kepentingan sendiri, kebajikan rakyat tidak diambil peduli.
    Berlakon Alim tapi perangai serupa Iblis Syaitan. Waktu korbaan baru nampak BABI Zuraidah, BABI kasim jengok sekejap masjid.

    Celaka lah kau Zuraidah, Celaka lah Kau Kassim.
    Aku takmahu air percuma, pulihbalikbekalan air, pulih balik tekananair. Aku kerja jurujual,balik rumah pukul 11..00, macam mana nak mandi tak der air.Hari hari mandi air tong.

    Celaka pukimak sial haramjaddah YB Zuraidah,YB Kassim,Pengurusan PUSPEL dan SYABAS,semoga engkau menjadi ahli neraka kekalselamam-lamanya di dalam. Engkaau pengkhianat kpd perjuangan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn nak mandai2 maki oiii..
      Ko yg pilih pkr dulu kan...
      Syukur selangor tanpa rasuah dan tanpa air...hehehe

      Padam
  3. pan sgt2 mgharapkn kemasukn husam utk mmprkuatkn pgaruh d klngan rkyt klntan spy krjaan pas klntan jatuh pd pru14 nnti. hsrat dn hrpan pan sgt tggi kpd husam. mrk brhrp 100 prtus pdnya bukn pd w.rhim... ttp mlg sgguh nsib pan ni krn ap yg d hrp2kn dr husam tk brhsil bhkn mmbuatkn jd sebalikny. rkyt klntan mrsa trhina apbla husam mrndah2kn mrtabat arwah tgna seolah2 blh d cucuk hidug . mggmbarkn seolh2 tgna tda prnsip prjuangn. jgnlah pan trlalu mmperlekehkn org lain lbh2 tuan guru seorg ulama yg sgt d segani dlm dn luar negara, demi utk mncpai cita2 politik kotor pan ini. jk bgnilah sikp pmimpin2 pan adalh amat malang sekali penyokong2 yg ikhlas d pergunakn utk kpntingan politik peribadi pmimpin pan keseluruhanny. ini suatu gmbarn yg jelas bhw prjuangn pan buknlah prjuangn yg brlndaskn islam dn keimanan ttp lbih kpd mmnuhi khndak nfsu dn kpntingn politik smta2. oleh itu ceramah yg diadakn slma ini lbh cnderong kpd pmbohongn yg tk prlu lgi d dekati oleh rkyt klntan khasnya. sy mnyeru rkyt malaysia brhti2lah dlm mncri dn menuokong prti2 politik trutama prti2 baru d tubuhkn.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berbalah berebut pengaruh arwah.....patutnya tunjuklah pada pengundi blue politik parti kamu.Bukan bergantung pd sejarah atau dok merendah2kan org lain.
      Politik low class!

      Padam
  4. knp semut hitm hntr komen org lain msuk dlm email sy...

    BalasPadam
  5. Pan ingat Husam bnyk penyokongnya tpi ternyata meleset. Husam terdesak guna nama arwah tgna utk dpt sokongan tpi gagal. Nik Abduh sebut pasal arwah tgna sbb dia sebagai anak dn tinggal bersama. Husam tak payah brlagak mcm dia anak tgna juga.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping