Jumaat, September 09, 2016

Heh! Inilah masalahnya bila manusia takut dengan hasil ciptaannya sendiri. Hari tu, diorang jugak yang buat SELCAT tu. Sekarang diorang pulak yang takut nak berhadapan dengannnya.

Kononnya dulu, diorang beria mendabik dada mendakwa yang sistem pentadbiran dan pemerintahan Pakatan Haprak ni lebih telus dan jujur jika nak dibandingkan dengan Barisan Nasional.

Tapi sekarang, bila ada skandal yang melibatkan pemimpin mereka sendiri, kenapa diorang yang 'Ketar Lutut' memberikan alasan yang bukan - bukan? Ke mana hilangnya keterbukaan mereka?

Sebaliknya, pemimpin seperti Si Menteri Besar Selangor tu lebih selesa 'Menyalak' dalam media, mendesak agar pihak yang membuat tuduhan itu melaporkannya kepada pihak SPRM.

Sedangkan, dia sendiri takut nak bawak isu itu kepada badan siasatan yang ditubuhkannya sendiri. Kan nampak sangat betapa Retoriknya dasar perjuangan puak - puak Pakatan Haprak tu?

Mengulas mengenai isu yang sama, Khalid Ibrahim menyarankan agar Si Menteri Besar Selangor tu membawa isu berkaitan status Paya Indah Wetland itu kepada jawatankuasa SELCAT.
8 SEPT - Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim menyokong Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan Selangor (SELCAT) untuk menyiasat dakwaan salah laku membabitkan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

Ia bertujuan bagi membersihkan kembali nama Menteri Besar Selangor tersebut yang kini terpalit dengan pelbagai spekulasi. Bagaimanapun, ia terserah kepada Azmin sama ada berani untuk disiasat ataupun tidak.

“Pelaksanaan ketelusan dan tanggungjawab saya lihat agak lemah sedikit, cuma kalau tak ada benda yang nak disorokkan, buat apa kita nak takut? Sebab rakyat sekarang dah boleh menilai sebab mereka ada ilmu.


“Kalau betul betullah kalau tidak tidaklah,” katanya kepada BNBBC.my portal pada Khamis.
Dalam erti kata lainnya, Si Menteri Besar Selangor tu disarankan supaya menjadi 'Anak Jantan' dengan membawa isu itu kepada jawatankuasa siasatan Negeri. Bukannya jadi 'BACUL' menyalak dalam media macam orang hilang akal!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping