Sabtu, September 10, 2016

Nampak gayanya, media Pro DAPigs kini kelihatan semakin terdesak untuk memenangi pembaca dikalangan masyarakat Cina di Malaysia sehingga sanggup menagih Publisiti Murahan.

Corak pemberitaan dan laporan yang disiarkan kebelakangan ini lebih kepada membuat percaturan politik berbanding dengan tanggungjawab sosial sebagai lidah dan wadah masyarakat Cina.

Ternyata, semangat Chauvanist yang disemai melalui toleransi yang dipraktikkan oleh Kerajaan melalui pelbagai keistimewaan kini menjadi duri dalam daging yang mengancam perpaduan kaum.

Laporan akhbar Sin Jew yang memaparkan gambar MB Pahang melakukan aksi "stunt" ketika Sidang Dewan Undangan Negeri Pahang bersidang baru baru ini dijadikan bahan sensasi.

Merosakkini pula seperti biasa tidak bertanggungjawab memutar-belitkan laporan dan menokok tambah laporan tersebut untuk menagih komen negatif terhadap kepimpinan MB Pahang.

Persis seperti laporan yang sering dimainkan dilaman media sosial, laporan akhbar Cina seperti Sin Chew itu hanya sekadar mencari berita yang boleh disensasikan dan diolah supaya ia bersifat provokatif.

Walhal apa yang berlaku sebenarnya, YAB MB Pahang sedang melakonkan bagaimana cara beliau melakukan senaman yang diamalkan untuk kesihatan sebagai petua orang lama yang diamalkan selama ini.

Cara dan kaedah bagaimana orang lama bersenam, terutama dikalangan orang Melayu pastinya jauh berbeza jika hendak dibandingkan dengan generasi baru dalam soal menjaga kesihatan. 

Tetapi malangnya ADUN DAPigs Bilut dilihat dengan sengaja membuat provokasi melampau dan menjadikan aksi tersebut sebagai "mengejutkan" seperti yang dilaporkan akbar Sin Jew.

IRONIKnya, setelah berjaya menghasut masyarakat Cina dalam laporan Lynas dan bauksit tetapi membisu seribu bahasa tentang Cameron Highland menunjukkan agenda tersembunyi bagaimana corak laporan yang dihidangkan kepada masyarakat Cina.

Kehadiran beberapa wartawan akhbar Cina yang 'jarang' membuat liputan sewaktu sidang DUN Pahang sering kali dilihat mengiringi ahli politik DAPigs dan PKR seperti ada agenda tersembunyi.

Apa yang jelas, tindakan laporan media Pro Pakatan itu hanya dianggap sebagai satu taktik untuk mengalihkan perhatian terhadap kemelut yang sedang melanda mereka pada ketika ini.

Bermula dengan kekalahan pembangkang di Pilihan Raya Negeri Sarawak, sehingga ke PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar memerlukan mereka lebih agresif menyerang kepimpinan BN.

Malah itu turut mempengaruhi kebimbangan ADUN DAP dan PKR di Pahang yang semakin ketara  memandangkan isu - isu rakyat Pahang telah berjaya di tangani dengan baik oleh MB Pahang.

Secara kesimpulannya, taktik media Pro DAPigs dan Pakatan Haprak ni menyebarkan berita sensasi seperti itu bukan sahaja bukti mereka ketagih Publisiti Murahan, tetapi ianya juga untuk melindungi kemelut yang sedang berlaku dalam Pakatan Haprak tu pada ketika ini!!!
Categories: ,

2 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping