Ahad, September 11, 2016

Dek kerana khuatir diri mereka dilabel sebagai penentang kepada perlaksanaan Hukum Islam yang disokong oleh penyokong tegar PAS, maka terpaksa la diorang bermain kata - kata.

Hakikatnya parti Ternakan DAPigs ni sedar bahawa kewujudan mereka pada ketika ini dah menjadi semakin tidak relevan sejak ada parti baru yang dipimpin oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Maka nak tak nak, terpaksa la orang macam Si Mujahid ni menagih sokongan simpati murahan dari kalangan ahli - ahli PAS supaya dapat bersama - sama dengan perjuangan mereka.

Antara yang terpaksa mereka lakukan ialah dengan memberikan alasan bertaraf Longkang secara terbuka berhubung isu pembentangan RUU Memperkasakan Mahkamah Syariah 2016 (RUU 355).

Jika sebelum ini, parti Ternakan DAPigs itu secara terbuka lantang menolak dan membantah RUU 355 yang telah dibentangkan oleh Presiden PAS, Haji Hadi Awang di Parlimen.

Tapi, bantahan yang dibuat itu telah menyebabkan penyokong serta ahli - ahli PAS mula menjauhi mereka kerana tidak tegas memperjuangkan perlaksanaan Hukum Islam di Malaysia.

Mungkin sebab itu diorang terpaksa ubah sikit dialog dari "Membantah secara terbuka" kepada "Menolak Akta tersebut sebelum ianya diperinci" dengan alasan ianya masih belum dibahas.

Ketika mengulas kenyataan Mufti Wilayah Persekutuan sebelum ini, Si Mujahid tu kata bagaimana mereka boleh menyokong Akta tersebut sebelum ianya dijelaskan secara terperinci?
“Saya tidak boleh kawal cara ia dilaporkan. Namun semangat (hujah) tetap sama, iaitu tidak setuju dengan gesaan ia wajib disokong tanpa ia diperinci dan dibahaskan.
“Kami khuatir kenyataan itu akan digunakan mereka yang beremosi dalam isi ini dan menimbulkan salah faham sehingga memberi tekanan kepada kami (wakil rakyat beragama Islam),” kata ahli Parlimen Parit Buntar itu.
Tapi persoalannya, boleh pulak diorang bantah pembentangan Akta tersebut sebelum ianya dibentang dan dibahaskan secara terperinci terlebih dahulu? Kan nampak IRONIKnya alasan tu?

Bila suruh sokong, diorang kata "Tak Boleh sebab belum diperinci dan dibahas". Tapi dalam masa yang sama, boleh pulak diorang bantah sebelum ianya diperinci dan dibahas terlebih dahulu?

Apa yang jelas, kenyataan Mujahid itu membuktikan bahawa pemimpin parti Ternakan DAPigs ni bersifat Retorik semata - mata. Demi nak menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri, benda macam itu pun diorang nak putar belitkan untuk mengelirukan rakyat!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Secara rasmi ianya sudah bermula namun secara senyap ianya sudah pun dimuktamadkan oleh ramai lagi pemimpin dan ahli UMNO..! Tsunami bakal terjadi..! Tunggu ler..!

    2 veteran Umno Johor keluar parti
    Dua veteran Umno Johor yakni Pengerusi Tetap Umno Gelang Patah, Datuk Baharom Abdul Ghani dan Timbalan Ketua Umno bahagian Kulai, Datuk Tosrin Jarvanti keluar dari parti Melayu itu, hari ini.
    Kedua-dua mereka telah mengumumkan peletakan jawatannya daripada parti semasa semasa mesyuarat perwakilan bahagian masing-masing awal hari ini.
    "Ku istihar keluar dari menjadi ahli Umno semasa berucap sebagai Pengerusi Tetap di Mesyuarat Perwakilan Umno Gelang Patah pada 10 September 2016," jelas Baharom Abdul Ghani yang disiarkan di laman Facebook milik beliau.
    Baharom adalah pengasas Umno bahagian Gelang Patah yang ditubuhkan pada tahun 1994 dan merupakan ahli dewan undangan negeri (ADUN) antara tempoh 1995 hingga 2004.
    " Umno sekarang bukan lagi parti orang Melayu tapi sudah jadi parti milik Datuk Seri Najib Razak yang tidak boleh diselamatkan lagi, " kata beliau dalam catatannya.
    Dalam petikan video memaparkan ucapan beliau, Baharom memberitahu perwakilan kepimpinan Umno enggan menerima realiti dan Najib disifatkan punca kepada semua masalah parti.
    Sementara itu, Tosrin mengumumkan keluar parti dengan mengembalikan bendera Umno kepada ketua Umno bahagian Kulai.
    "Inilah bendera yang saya pertahankan selama 49 tahun tetapi hari ini saya dengan rela hati kembalikan bendera ini kepada ketua bahagian saya dengan mesej kepada semua ketua Umno bahagian untuk menjaga Umno baik-baik untuk orang Melayu," kata Tosrin.
    sumber
    Hanya yang mahu mempertahankan Jho Low sahaja yang akan kekal didalam UMNO..! 

    BalasPadam
  2. Melayu haprak tak bertelor saja mempertahan cina kapir perompak Jho taik lo..nak tunjuk ade telo kunun kata bukti eeleks..

    BalasPadam
  3. Nampak sangat alasan mujahid tu bodoh. Itulah akibatnya klu agama diletak belakang...cakap pun nampak bodoh je..

    BalasPadam
  4. Melayu bebal je yg terhegeh2 nak jadi penjilat lobang najis kafir2 DAP PKR RBA...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping