Khamis, September 29, 2016

Heh! Entah apa sebab orang nak kecohkan sangat cerita pasal Si Tian Chuak tu didapati bersalah kerana menghasut. Kalau nak diikutkan, cerita tu takde la sehebat mana sangat pun.

Nak pulak bila Si Rafizi tu sendiri pernah tampil membuat kenyataan secara terbuka dengan mengakui bahawa kerja utama puak Pakatan Haprak tu selama hari ini hanya menghasut rakyat je.

Jadi, apa yang nak diherankan sangat apabila Si Tian Chuak tu didapati bersalah dan dikenakan hukuman penjara serta didenda kerana tindakan yang sudah menjadi kebiasaan mereka?

Bagi puak Pakatan Haprak tu, menghasut, menabur fitnah dan menyebarkan dakyah pembohongan ni lebih kurang sama macam makan nasi. Sehari tak buat kerja tu, mau mati akibatnya.

Tinggal lagi, yang buat kita bertambah meluat ialah apabila ada pulak yang memandai - mandai buat dakwaan yang tak tentu arah terhadap tindakan yang dikenakan ke atas Si Tian Chuak tu.

Seperti mana kebiasaan dikalangan puak Pakatan Haprak tu, sudah pasti diorang akan menjaja alasan bertaraf Longkang dengan mendakwa tindakan itu hanya bersifat Politik semata - mata.

Balik - balik alasan yang sama juga diberikan sebagai bahan hidangan mereka kepada rakyat dengan memberikan gambaran seolah - olah keputusan pihak mahkamah tu tak adil dan tak telus.

Perkara tu dapat dilihat dilaman Instragram Si Nurul Izzah yang dilihat seperti mendakwa tindakan tersebut merupakan salah satu taktik untuk mendiamkan kritikan terhadap pemerintah.
Nah! Itu membuktikan yang puak Pakatan Haprak ni hanya mengiktiraf keputusan berat sebelah dan amalan Politik Pakatan Haprak ni hanya sekadar bersifat Assobiyah semata - mata. Kalau kena batang hidung sendiri, mula la diorang meroyan tak tentu arah!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. ringan sgt hukuman
    yg dijatuhkan kepada
    cina lahanat sekoq ni!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul terlalu ringan sepatutnya hukuman maximum dikenakan.

      Padam
  2. Betina ni sayang sangat pada cina kulup tu. Kahwin je dgn dia. After all dia pun janda gersang.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping