Khamis, September 22, 2016

Memang agak menghairankan juga kenapa DAPigs tiba - tiba menggelupor Katak apabila pihak SPR mengumumkan cadangan persempadanan semula dibuat dalam kawasan Negeri Selangor.

Jika sebelum ini, Penasihat parti itu membuat desakan terbuka kepada Rejim Pakatan pimpinan Si Menteri Besar Selangor tu agar membubarkan DUN dan mengadakan Pilihan Raya Negeri.

Desakan Si Apek Kit Siang itu tidak hanya dibuat secara berseorangan apabila ianya disambut pulak oleh Pengerusi DAPigs Selangor, Tony Puaka dalam satu kenyataannya semalam.

Kedua - dua pemimpin itu menegaskan, pembubaran DUN dan cadangan untuk mengadakan Pilihan Raya Negeri itu adalah untuk mengelakkan Barisan Nasional kembali memerintah.

Bahkan, dalam kenyataan yang telah dikeluarkan semalam, Si Tony Puaka tu kata, sesiapa sahaja yang menolak cadangan untuk mengadakan Pilihan Raya Negeri itu dilabelkan BODOH.

Alasan yang mereka berikan kononnya isu persempadanan semula yang dibuat oleh SPR itu hanya akan memberi keuntungan kepada Barisan Nasional semata - mata. Bukan kepada mereka.

Namun, desakan yang dibuat oleh kepimpinan tertinggi DAPigs itu telah ditolak mentah - mentah oleh Menteri Besar Selangor yang menganggap ianya tidak menghormati mandat rakyat.

Tapi yang herannya, kenapa pulak tiba - tiba puak DAPigs tu nak menggelupor tak tentu arah sampai tahap nak buat desakan supaya diadakan Pilihan Raya Negeri secepat mungkin?

Sedangkan isu persempadanan semula itu bukan hanya dibuat di Negeri Selangor sahaja. Sebaliknya, semua Negeri pun turut terlibat sama dalam persempadanan semula itu kecuali Sarawak.

Kalau nak diikutkan, ada juga pihak Barisan Nasional yang tidak bersetuju dengan persempadanan semula yang dicadangkan oleh SPR tu. Tapi takde la diorang menggelupor katak.

Sebaliknya, Barisan Nasional menggunakan saluran yang betul dengan membuat bantahan terhadap cadangan yang telah dikemukakan oleh SPR supaya persempadanan itu dikaji semula.

Jika dilihat dari satu sudut, tindakan pemimpin DAPigs yang membuat desakan supaya diadakan Pilihan Raya Negeri itu hanya ibarat seperti mereka 'Takut Bayang-Bayang Sendiri' je. Nampak sangat yang diorang tak yakin pada kemampuan parti mereka sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping