Rabu, September 14, 2016

Tak heran sangat kalau itu merupakan Syarat Utama yang diletakkan oleh puak PKR tu jika mereka mahu menjalinkan kerjasama dengan sesiapa pun. Perkara tu pernah diorang buat sebelum ini.

Tapi jangan salah faham. Tindakan PKR meletakkan syarat itu membuktikan bahawa mereka bukan sahaja memperjuangkan kepentingan Politik Peribadi Si Ketua Penipu tu sahaja selama hari ini.

Malah syarat PKR itu juga secara tidak lansung membuktikan bahawa mereka turut memperjuangkan Hak Kebebasan golongan LGBT yang mengamalkan gaya hidup seksual Songsang.

Jika dilihat dari satu sudut, sekiranya PKR mahu seorang Peliwat seperti Si Ketua Penipu tu dibebaskan, maka mereka juga perlu memperjuangkan hak yang sama kepada Peliwat - Peliwat yang lain.

Tapi kenapa PKR hanya mendakwa yang Si Ketua Penipu tu seorang sahaja yang dijadikan Tahanan Politik sedangkan ramai lagi Peliwat - Peliwat lain yang ditahan dan dipenjarakan sebelum ini?

Tidakkah itu membuktikan bahawa dasar perjuangan PKR ini lebih bersikap Individualis yang mementingkan soal kepentingan Politik Peribadi Si Ketua Penipu itu sahaja semata - mata?

Apa yang pasti, alasan PKR mahu bekerjasama dengan PPBM itu hanya sekadar alasan bertaraf Longkang untuk mengelirukan rakyat. Secara dasarnya, PKR memang sejak dari dulu lagi ditubuhkan untuk memperjuangkan kepentingan Si Ketua Penipu tu je semata - mata!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Peguam: betapa DANGKALnya Salleh Said Keruak

    Siri 323 :

    Wahai SALLEH SAID KERUAK :

    1. Anda telah dipetik oleh FREEMALAYSIATODAY.COM pada 13.09.2016,  sebagai berkata :

    " ... The WSJ’s Malaysia coverage has become desperate and obsessive. They have abandoned the fact-based principles of independent journalism to become nothing better than a partisan blog – the willing vehicle of politically motivated forces. ...", dan

    " ... But the days of ‘might is right’ and having to obey colonial masters are over. We will bend to no-one, especially neocon media like the WSJ who pushed for the disastrous foreign interventions in Muslim countries such as Iraq. ...", dan

    " ...  WSJ to submit candidates for Malaysia’s next General Election given its “strong interest and inclinations in our domestic political affairs. ..."

    2. Ada beberapa isu yang perlu ditampilkan untuk menunjukkan betapa DANGKALnya kenyataan awak :

    a) Kalaulah Laporan WSJ selama ini adalah bercanggah dengan fakta sebenar, maka mengapakah JANJI NAJIB RAZAK untuk SAMAN WSJ sejak lebih 60 SELASA lalu masih belum dilaksanakan ? !!

    b) Kalaulah ada fakta yang membuktikan WSJ membuat laporan palsu, mengapakah pihak NAJIB RAZAK mahupun ANDA gagal menampilkan 'fakta sebenar' tersebut ? !! Sedangkan, pengkelasifikasian LAPORAN AUDIT NEGARA sebagai dokumen rahsia di bawah OSA, menampilkan keyakinan yang WSJ bercakap BENAR, dan pihak NAJIB RAZAK serta ANDA, bercakap BOHONG !!

    c) Kalaulah Laporan WSJ ( ataupun Laporan DoJ sekalipun ) adalah satu 'campurtangan kuasa asing' dalam urusan dalaman negara kita, maka kenapakah sehingga ke hari ini tidak ada UTUSAN BANTAHAN yang dimajukan kepada DUTA AMERIKA SYARIKAT tentang 'campurtangan WSJ,mahupun DoJ ? !! Mengapakah Malaysia tidak memanggil balik DUTA MALAYSIA dari Amerika Syarikat ? !! Kenapakah NAJIB RAZAK, tidak pernah bangkitkan hal ini dengan 'kawan baiknya', PRESIDEN BARACK OBAMA, sedangkan baru minggu lalu NAJIB RAZAK dikatakan beramah mesra dengan PRESIDEN itu ketika di Laos ? !!

    3. Justeru, SALLEH SAID KERUAK, tidak perlulah anda cuba hendak PERLI BODOH,dengan mencabar WSJ menamakan calon mereka untuk PRU 14, sedangkan ANDA SEPATUTNYA ADA AKAL untuk tahu WSJ bukanlah sebuah parti politik di Malaysia, malahan WSJ bukanpun satu entiti berdaftar di Malaysia, sekalipun !!! Janganlah ANDA cuba kelirukan lagi Rakyat Malaysia yang prihatin melalui KEDANGKALAN KENYATAAN-KENYATAAN ANDA !!!

    KALAU HENDAK BERBODOH SEKALIPUN, PASTIKAN ANDA ADA HADNYA, DAN JANGAN SAMPAI ANDA, SALLEH SAID KERUAK, RANAPKAN KEHORMATAN KESEMUA RAKYAT MALAYSIA DI KHALAYAK ANTARABANGSA, MELALUI KEDANGKALAN COROT KENYATAAN-KENYATAAN ANDA !!!!

    DEMI AGAMA DAN NEGARA TERCINTA !!!!!

    BalasPadam
  2. HOT ~ Rosmah Menabung Ler..!



    Koran negara jiran ni seharusnya disaman..! tak sensitif langsung dengan First Lady..! Tak usul periksa..! Duit tabungan tau tak?

    Tabungan siapa?

    WSJ dakwa Rosmah belanja AS$6 juta beli baju, kasut, barang kemas
    Akhbar Wall Street Journal (WSJ) mendakwa isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor membelanjakan AS$ 6 juta membeli pakaian, kasut dan barangan kemas.
    Menurut laporan itu, perbelanjaan dibuat antara 2008 dan 2015 dan adalah berdasar kepada dokumen-dokumen baru yang diteliti oleh WSJ.
    "Dokumen-dokumen baru mendedahkan (Rosmah) membelanjakan sekurang-kurangnya AS$ 6 juta melalui caj kad kredit pada tahun-tahun kebelakangan ini - walaupun tidak mempunyai sumber pendapatan kecuali gaji suaminya.
    "Beliau adalah satu-satunya anak guru sekolah, tidak mempunyai pekerjaan tetap dan suaminya, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, adalah seorang birokrat dengan gaji tahunan sebanyak AS$ 100,000," kata laporan itu.
    Lapor WSJ, perbelanjaan dibuat di gedung membeli-belah Harrods di London, Saks Fifth Avenue di New York dan di beberapa tempat lain.
    Menurut akhbar itu, perbelanjaan terbaru AS$ 6 juta itu termasuk perbelanjaan AS$ 1 juta oleh Rosmah yang dilaporkan sebelum ini.
    Pada Mac lalu, WSJ melaporkan Rosmah membelanjakan € 750,000 di gedung barangan kemas De Grisogono milik Swiss di cawangan Itali dan AS$ 130,635 di Chanel di Honolulu, Hawaii.
    Dalam laporan itu, WSJ mendakwa perbelanjaan berkenaan juga dicaj kepada kad kredit suami Rosmah, Najib.
    Ia mendakwa kad kredit itu berkaitan dengan dana 1MDB.

    Suratkhabar yang rakyat tak faham pun sebok memapar isu yang sama..! Ni semua dengki..! Ni semua nak bunuh melayu..!
    SPRM perlu siasat
    Laporan terbaru itu juga memaparkan biografi Rosmah mengenai sumber dananya untuk membeli-belah.
    "Saya membeli barangan kemas dan pakaian dengan wang sendiri. Apa yang salah?" petik Rosmah dalam biografi itu.
    Menurut WSJ, Najib tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan ulasannya.
    Malaysiakini telah menghubungi pembantu Rosmah, Datuk Rizal Mansor bagi mendapatkan ulasannya mengenai laporan itu dan sedang menunggu jawapannya.
    Sementara itu, Timbalan Ketua Pemuda AMANAH Faiz Fadzil berkata Rosmah perlu tampil membersihkan namanya - sama ada dengan menyaman WSJ, atau melalui siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
    Beliau berkata ketua pesuruhjaya SPRM yang baru, Datuk Dzulkifli Ahmad mesti menunaikan ikrarnya untuk menyiasat setiap kes rasuah secara amanah, tegas dan adil.
    “Wang 1MDB adalah harta rakyat dan SPRM hendaklah menunaikan tanggungjawabnya kepada rakyat dan negara mengatasi kepentingan mana-mana individu yang berkuasa.
    “Peguam Negara perlu mengarahkan skandal 1MDB ini disiasat semula secara bebas dan menyeluruh,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
    sumber
    Nasib baik ada Pandi suci si penyuci..! Pasti Pandi akan memberitahu dunia kesucian yang Rosmah miliki..! Pandi boleh menambah bahawa rakyat dan dunia bertuah kerana adanya Rosmah..! Kalau Malaysia tak mahu Rosmah banyak negara lain lagi yang mahukan Rosmah menjadi FLOM mereka..! 
    Betul ke?
    Lu Fikir La Sendiri!!!

    BalasPadam
  3. Beg Rosmah bukan dari Jalan Petaling, LHDN mesti siasat'
    Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDB) perlu menyiasat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor kerana kemungkinan mengelak cukai.

    Ahli Parlimen DAP, Lim Lip Eng berkata ini kerana Rosmah dilapor membeli-belah dengan nilai melibatkan berjuta-juta ringgit.

    The Wall Street Journal semalam melaporkan Rosmah membeli pakaian, kasut dan barang kemas berjumlah kira-kira AS$ 6 juta pada 2008 hingga 2015.

    Lim berkata Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Salleh Said Keruak mengutuk WSJ kerana cuba "campur tangan dalam politik negara" tanpa menafikan laporan berkenaan.

    "Bagaimana laporan mengenai Rosmah membeli belah adalah campur tangan politik? Rosmah tidak membeli beg tangannya dari Petaling Street," katanya merujuk kepada pasar di Kuala Lumpur  yang menjual barang-barang tiruan.

    Ahli Parlimen Segambut itu berkata Rosmah menghabiskan AS $2,055 sehari - cukup untuk membayar lapan orang dengan gaji minimum selama sebulan.

    Namun, katanya Najib hanya memperoleh RM284,194.89 setahun.

    "Jadi bagaimana Rosmah boleh menghabiskan begitu banyak dalam tempoh lapan tahun? Walaupun segunung emas pun akan rata," katanya.

    Oleh itu, LHDN perlu bertindak pantas dan menyemak rekod cukai Rosmah dan Najib tanpa mengira sama ada terdapat penafian daripada pasangan itu, katanya.

    "Melainkan LHDN juga memutuskan untuk tidak menyiasat dan menuduh WSJ berbohong," katanya.

    WSJ memetik "pendedahan dokumen-dokumen baru" menunjukkan Rosmah membelanjakan AS $ 6 juta dalam caj kredit pada tahun-tahun kebelakangan ini.

    Ia termasuk perbelanjaan di gedung membeli-belah Harrods di London sehingga Saks Fifth Avenue di New York.

    Dalam biografi beliau, Rosmah berkata, dia membeli pakaian dan barang kemas menggunakan wang sendiri.

    Malaysiakini menghubungi pembantu Rosmah, Datuk Rizal Mansor berhubung laporan WSJ tetapi masih belum menerima jawapan.

    BalasPadam
  4. Mcm mana nak bebaskan begitu je klu mahkamah dah buat keputusan hukuman tu. Tunggu je la hingga tamat tempoh.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping