Khamis, September 08, 2016

Herankan dengan puak - puak PKR ni. Diorang sendiri yang buat laporan kepada pihak SPRM, tapi lepas tu diorang sendiri pulak yang pandai - pandai buat cerita kat laman media sosial.

Tindakan yang dilakukan pengamal media Pro PKR itu memberikan gambaran seolah - olah mereka sendiri kurang yakin dengan laporan yang telah dibuat oleh pemimpin parti itu sebelum ini.

Menurut laporan yang disiarkan oleh Merosakkini baru - baru ini, YAB Menteri Besar Pahang dah maklum bahawa pihak Kerajaan Negeri menyambut baik laporan yang telah dibuat.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Setiausaha Akhbar, YAB Menteri Besar Pahang menganggap tindakan itu membuktikan kesuburan demokrasi dan ketelusan di Malaysia.
“Beliau berharap SPRM akan menyiasat dengan mendalam dan mengumumkan keputusan dengan sewajarnya. Adnan juga menambah semua rekod mengenai transaksi tersebut adalah dengan penerima,” kata kenyataan itu lagi.
Kenyataan tersebut dikeluarkan sebagai maklum balas terhadap tindakan Ketua AMK Pahang yang membuat laporan kepada pihak SPRM terhadapnya pagi Jumaat baru - baru ini.

Laporan itu adalah mengenai dakwaan syarikat Pasdec yang menjual Kuantan Parade kepada sebuah entiti swasta pada harga RM52.1 juta tetapi tidak menerima bayaran tersebut.

Mungkin dek kerana keterbukaan yang ditonjolkan oleh YAB Menteri Besar Pahang itu membuatkan puak PKR meroyan tak tentu arah dan mula membuat spekulasi yang bukan - bukan.

Nampak sangat yang puak PKR tu terasa 'Panas Telinga' sehingga sanggup menyebarkan dakyah pembohongan dan membuat tuduhan didalam laman media sosial secara membabi buta.

Apa yang pasti, tindakan yang dilakukan oleh puak - puak PKR itu membuktikan yang diorang sendiri seolah - olah tidak yakin dengan laporan yang dibuat kepada pihak SPRM dan dilihat cuba mempengaruhi siasatan yang sedang dijalankan!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Meroyan sakan cai2 dan balaci Najib dari semalam tak habis lagi bila Tun Mahathir bertemu Anwar !

    Sampai cai2 bertaraf menteri pun ikut sama melalak hahahahaha ..... Hebat penangan Tun Mahathir !

    Untuk rujukan peristiwa semalam itu, klik laporan Mkini ini -

    Mahathir-Anwar bersalaman semula lepas 18 tahun
    Berdamai atau tak? Ini penjelasan Mahathir
    Mahathir sokong agenda perubahan masa kini, kata Anwar

    Tak kisahlah apapun alasan pertemuan itu, yang pasti kem Najib melompat !  Cuba fikir kenapa ...... ingat baru ni Muhyiddin kata BN Ada Potensi Kalah 45 Kerusi ? Ada beberapa faktor yang perlu diambilkira untuk merealisasikan perkara itu dan antara yang paling utama adalah PERSEPAKATAN PEMBANGKANG. dimana harus dipastikan setiap kerusi itu Satu Lawan Satu.

    Tak kisahlah samada nak bergabung atau tidak tapi yang penting adalah PERSEPAKATAN itu. Najib nampak bahaya ancaman itu apalagi dalam keadaan Umno yang semakin tertekan dek isu2 peribadi Najib yang tidak nampak kesudahannya. Maka dikerahnya macai2nya menyerang persepakatan Deklarasi Rakyat dengan menumpukan kepada hubungan Tun Mahathir - Lim Kit Siang.

    Ternyata serangan itu tidak berkesan .......

    Bila parti Bersatu mahu ditubuhkan, antara serangan utama mereka pula adalah melaga2kan Bersatu dengan Dap dan Pkr konon adalah satu perkara mustahil parti2 ini dapat bersatu di bawah satu bendera seperti BN.

    Jadi kita boleh bayangkan kenapa mereka melompat2 bila Tun Mahathir bertemu Anwar semalam ! Mimpi ngeri Najib semakin menjadi kenyataan ......

    Memanglah kedua Tun Mahathir dan Anwar tidak sebut apa2 mengenai gabungan parti ke apa ke, Tun pula hanya tekankan kehadiran beliau hanya untuk beri sokongan kepada tindakan Anwar menentang MKN ... TAPI apapun usaha ke arah persepakatan antara keduanya harus bermula dengan langkah pertama iaitu BERTEMU DAN BERDAMAI.

    Kemudian cari TITIK PERSAMAAN.  Dan itu berlaku semalam !

    Ternyata bagi Tun Mahathir, PENYAMUN LEBIH BAHAYA DARI PELIWAT KEPADA BANGSA DAN NEGARA.

    Apapun sama2 kita nantikan perkembangan seterusnya  .....


    PS - Najib memang hebat ! Tanpa faktor Najib, kita tidak terfikir yang kedua Tun Mahathir dan Anwar boleh bersepakat semalam hehehe ...
    dinturtle at 3:48 PM
    Share

    9 comments:

    rahman jpcSeptember 6, 2016 at 6:23 PM
    salam sdr din,

    saya pernah berkhidmat d treasury semasa ds anwar men kewangan nya. namun saya tidak langsung dekat dgn nya sementara beberapa rakan sejawat d rangkul dlm tim sukses nya - saya hanya bolih unkapkan 'syukur Alhamdulillah'.

    saya amat yakin anwar sedar bahawa dia memang bersalah . namun rasa hormat nya terhadap tun m tidak pernah hilang sepenuh nya.

    'biduk lalu kiambang bertaut'.

    itu lah komen rengkas saya mengenai insiden bersejarah ini.

    saya tlh memohon utk menjadi ahli Bersatu melalui 'on line'. tetapi tlh d maklum ia nya tidak sah kerana d kendalikan olih kumpulan yg tidak d tauliah.

    saya sudah tidak sabar lagi utk memohon sekali lagi apabila Bersatu mendapat kelulusan ROS.

    berdasarkan scenario politik mutakhir saya berharap ds zahid yg mengikut amalan biasa mempunyai pengaruh akan menyarankan ROS meluluskan nya.

    barang d ingat bahawa zahid masih mengekalkan talian setiakawan dgn ds anwar.

    my plea 2 ds zahid - pls don't take lightly d implication of d 'hand shake'. ignore it at yr own peril.

    wallahuaklam.

    BalasPadam
  2. Tak ada komen?pukul 2 daa..tak ada yg minat nak baca blog ni?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping