Jumaat, September 30, 2016

Sama ada ianya benar atau tidak, tetapi pendedahan yang dibuat ini memang logik dan boleh diterima akal. Nampak gayanya, polemik mengenai calon Perdana Menteri Pakatan masih belum selesai.

Jika sebelum ini, sudah banyak kali kita baca kenyataan yang dikeluarkan oleh puak Pakatan yang jelas menolak secara mentah - mentah calon yang dinamakan oleh Tun Mahathir.

Sebaliknya, puak Pakatan Haprak tu tetap juga memilih Si Ketua Penipu tu sebagai calon tunggal mereka untuk dijadikan Perdana Menteri sekiranya mereka berjaya menawan Putrajaya.

Tun Mahathir dalam satu kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini telah mencadangkan agar nama Presiden PPBM, Muhyiddin Yassin diangkat menjadi calon Perdana Menteri Malaysia.

Sekaligus, cadangan Tun Mahathir itu dilihat seolah - olah mengenepikan konsensus Pakatan untuk mencalonkan Si Ketua Penipu tu sebagai calon tunggal bagi merebut jawatan tersebut.

Pelbagai spekulasi dibuat dikalangan rakyat berkaitan dengan pencalonan Tun Mahathir itu. Ada yang kata Tun Mahathir masih lagi menyimpan dendam terhadap Si Ketua Penipu tu.

Bahkan ada juga yang buat anggapan pencalonan itu sebagai retaliasi Tun Mahathir terhadap sikap dingin yang ditonjolkan oleh keluarga Si Ketua Penipu tu kepada gerakan yang diketuainya.

Namun, satu lagi pandangan yang diberikan menyebut bahawa Tun Mahathir tidak mahu Si Ketua Penipu tu jadi Perdana Menteri sebab takut keselamatan dirinya bakal terancam dan teraniaya.

Menurut satu sumber, tindakan Tun Mahathir tidak menamakan Si Ketua Penipu tu sebagai calon Perdana Menteri adalah satu langkah untuk menyelamatkan dirinya dari dimasukkan ke penjara.

Secara logiknya, Si Ketua Penipu tu sendiri dan konco - konconya pernah mendakwa Tun Mahathir banyak melakukan jenayah, mengamalkan kronisme dan menjadikan rasuah berleluasa.

Malah mereka juga pernah berikrar mahu menyumbat Tun Mahathir ke dalam penjara sekiranya mereka berjaya merampas kuasa dan menumbangkan Barisan Nasional dimasa akan datang.

Jadi, tak salah sekiranya wujud spekulasi dikalangan rakyat yang menyatakan bahawa Tun Mahathir sebenarnya takut nak mencalonkan Si Ketua Penipu tu sebagai Perdana Menteri bagi menyelamatkan dirinya dari disabitkan dengan kesalahan yang telah dilakukan!!!
Categories: ,

9 ulasan:

  1. Siapa yg sebenarnya takut masuk penjara ni...Tun atau Najib?..ha..ha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sudah tentu Tun lah.

      Padam
    2. Mamak dari Kerala

      Padam
  2. Yg takut masuk penjara lge hahaha.....kote kulup

    BalasPadam
  3. Kalau Tun takut dia akan duduk diam2 je kat rumah. Yg gabrah pecat, transfer dan ugut orang tu siapa ya?. Tun ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau yg kau maksudkan 4 Tan Sri tu memang layak dipecat kerana menjadi barwa asing dan mengancam keselamatan negara. Mereka tu patut dihumban kelaut termasuk mentornya.

      Padam
  4. Yg dipersoalkan sekarang ialah kenapa Tun tak nak namakan Anwar sebagai Perdana Menteri? Adakah sebab dia takut Si Ketua Penipu tu sumbat dia masuk dalam penjara? Itu persoalannya.

    BalasPadam
  5. Siapa bijak,antara tun atau anwar,masing2 Ada dendam antara mereka,kita akan lihat nanti,semua gunakan rakyaat kononnya haa,rakyaat sudah tahu sekarang

    BalasPadam
  6. Patutnya berani buat, berailah tanggung. Klu sanggup penjarakan orang kenalah sanggup disumbat kepenjara?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping