Selasa, Januari 03, 2017

Hah! Betul la sepertimana yang kita duga selama hari ini. Apa sahaja yang ada kaitan dengan puak Pakatan Haprak tu semuanya 'Betul' belaka. Kalau hak orang lain, semua benda yang dibuat serba tak kena.

Kiranya, kalau benda tu diorang yang buat, hukumnya HALAL. Tapi kalau Barisan Nasional ataupun Kerajaan Pusat yang buat, maka jatuh hukum HARAM mengikut fahaman songsang puak Pakatan Haprak ni.

Jadi tak heran la kalau puak - puak penyokong PKR ni semuanya sanggup jadi penjilat seorang Kaki Bontot sebab bagi mereka, meliwat itu HALAL kalau diorang yang buat. Kalau orang lain, hukumnya HARAM.

Jika sebelum ini, puak Pakatan Haprak tu mendakwa, pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia tu sebagai satu bentuk Rasuah yang diberikan oleh pihak Kerajaan Pusat kepada rakyat yang memerlukan.

Tapi apabila isu itu dikaitkan dengan pemberian yang sama dilakukan oleh puak Pakatan Haprak tu, tak nak pulak diorang mengaku kata ianya sebagai satu bentuk Rasuah daripada mereka.

Sebaliknya, puak Pakatan Haprak tu menggunakan alasan kononnya bantuan kepada rakyat yang mereka berikan itu dilakukan secara menyeluruh dan tidak bersifat partisan seperti bantuan BR1M.

Menurut kata Ahli Parlimen PKR ni, bantuan yang diberikan melalui BR1M itu hanya untuk golongan yang 'dipilih melalui Bahagian - Bahagian UMNO' sahaja dan tidak diberikan secara menyeluruh.
"Kita beri pada semua orang, bukannya kepada individu terpilih yang diwakili bahagian-bahagian Umno. BR1M melalui bahagian-bahagian Umno dengan tujuan supaya mereka (penerima) sokong kerajaan. Sedangkan kita beri kepada seluruh rakyat. Bezanya mereka ini tidak kira apa perbezaanya, semua dapat subsidi ini," ujarnya kepada Antarapos, hari ini.
Wow! Hebat betul hujah Ahli Parlimen PKR ni. Tak pasti pulak sama ada dia ni BUTA ataupun memang semulajadinya BONGOK tak ingat dunia bila dia mengeluarkan kenyataan sedemikian.

Apa ke bodoh sangat Ahli Parlimen PKR ni nak buat kenyataan seperti itu? Kalau betul dakwaan dia yang mengatakan BR1M tu diberikan melalui UMNO Bahagian, bagaimana pulak kaunter terbuka yang dibukak oleh PKR ni?
Itu baru satu contoh puak Pakatan Haprak tu bukak kaunter semakan untuk pengagihan Bantuan Rakyat 1Malaysia ni. Yang puak Pakatan Haprak siap buat lawatan rumah ke rumah suruh rakyat daftar BR1M tu apa cerita?

Kalau nak diikutkan, sebelum ini pun dah banyak kali kita cerita mengenai senarai penerima BR1M ni. Malah ada dikalangan pemimpin puak Pakatan Haprak tu sendiri turut menerima bantuan tersebut.

Jadi, nampak sangat la alasan yang diberikan oleh Ahli Parlimen PKR ni terlalu BONGOK sehingga menonjolkan kemaluan diri dia sendiri kepada orang ramai. Kalau betul dia tu BONGOK, jangan la tunjuk sangat kepada orang lain. Dah jadi Ahli Parlimen, otak tu jangan la letak kat Kepala Lutut!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. PKR DAN UMNO ni sangat jauh dengan ugama, elok tanya PAS

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping