Ahad, Januari 15, 2017

Wow!!! Ini baru boleh dikategorikan sebagai 'Jilat Baik' ni. Nampak sangat yang puak PAN ni bukan sahaja pandai mengampu dan membodek DAPigs. Tapi diorang juga pandai Menjilat Bontot PKR secara terbuka.

Walaupun pada hakikatnya rakyat secara keseluruhan mengecam tindakan Rejim Pakatan Selangor pimpinan Azmin Ali menambah caj penggunaan plastik sebanyak 20 sen, tapi lain pulak dakwaan puak PAN ni.

Menurut kata pemimpin Pemuda PAN Selangor, tindakan yang dilaksanakan oleh Rejim Pakatan itu adalah merupakan suatu perkara yang sangat baik untuk rakyat, bukannya membebankan seperti yang didakwa.

Katanya, langkah tersebut walaupun menyebabkan rakyat Selangor terpaksa membayar caj tambahan sebanyak 20 sen bagi setiap beg plastik yang mereka gunakan tetapi ia baik untuk persekitaran mereka.
“Inisiatif kerajaan Selangor mengenakan caj 20 sen untuk beg plastik adalah satu usaha yang baik bagi mengurangkan penggunaan beg plastik oleh rakyat,” katanya seperti dilaporkan sebuah portal berita propembangkang hari ini.
Persoalannya, dikala puak Pakatan Haprak tu asyik mendakwa kononnya kos sara hidup rakyat semakin meningkat, adakah tindakan yang dilakukan oleh Rejim Pakatan Selangor ni membantu mengurangkannya?

Pokok pangkalnya, kenyataan yang dibuat oleh pemimpin Pemuda PAN ini seolah - olah cuba menafikan kecaman yang dibuat oleh rakyat terhadap penindasan pihak Rejim Pakatan Selangor tu dan menjadi 'Penjilat' daripada nak menjaga kebajikan rakyat!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Admin patut pergilah jalan2 melawat negara orang. Bagi terbuka sikit minda tu. Kalau kat UK dah menjadi budaya orang pergi membeli beli bawak beg shoping sendiri. Bwrmacam macam beg shopping yg boleh dilipat kecil ada dijual disana dan kita tak akan nampak penggunaan beg plastik disana...semuanya recycle .

    BalasPadam
  2. Jenis plastik sokong plastik.

    BalasPadam
  3. pemimpin PAN/PH ni mmg bodoh..asik komen yg menguntungkan peniaga jer, dulu2 beg plastik tu free jer, dah kena bayar 20sen utk beg plastik yg sama gak..sepatutnya bayar 20sen dpt la beg kertas/recycle, barula berbaloi utk alam sekitar dan penguna..bahlol punya PH..nyesal undi korang

    BalasPadam
  4. Megapa pasaraya besaryg pernah menbuat peraturan tiada beg plastit pada hari Rabu dan cas 20 sen kepada pelangan yg mahu beg tiada siapa pun bantah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab diorang boleh skip beli barang hari Rabu. Hari khamis, kalau beli barang, takde kena caj tambahan 20 sen tu.

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping