Khamis, Januari 19, 2017

Seeloknya, Si Mahfuz Bean ni ambik la tindakan sebagai seorang lelaki yang ada buah kerandut dan keluar dari PAS secara terhormat dari dia terus nak menjadi seorang Pengkhianat kepada parti itu.

Jika sebelum ini, Si Mahfuz Bean tu kata, alasan yang diberikan Naib Presiden PAS, Iskandar Abdul Samad boleh menjejaskan kedudukan parti itu dalam Rejim Pakatan Selangor dimasa akan datang.

Alasan Iskandar itu dibuat ekoran ketidakhadiran parti itu pada majlis perasmian Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) disebabkan kerana ada penyertaan daripada DAPigs dan parti Ternakannya, PAN.

Bekas Naib Presiden PAS, Si Mahfuz Bean itu mempersoalkan, adakah kenyataan tersebut seolah-olah memberi isyarat bahawa selepas ini Exco PAS akan 'memulau' kesemua aktiviti atau mesyuarat yang dihadiri DAPigs.  
"Pada saya kenyataan dan penjelasan Iskandar sangat mengejutkan dan mengundang risiko yang besar kepada kelangsungan politik PAS khususnya kedudukan PAS dalam kerajaan negeri Selangor.
"Kenyataan tersebut seolah-olah memberi isyarat kepada Datuk Seri Mohd Azmin Ali sebagai Menteri Besar Selangor bahawa tiga anggota exco negeri Selangor dari PAS tidak akan hadir mesyuarat akan datang dan sekali gus akan melepaskan jawatan masing-masing.
"Ini kerana exco kerajaan negeri Selangor juga terdiri daripada wakil DAP dengan jumlah bilangan mereka sama dengan anggota PAS," katanya dalam satu kenyataan media hari ini.
Semalam Iskandar memberitahu bahawa ketidakhadiran PAS dalam majlis PPBM itu adalah disebabkan adanya parti PAN dan DAPigs yang sudah tidak mempunyai kaitan hubungan politik parti itu.

Malah menurut Mahfuz lagi, adalah tidak mustahil sekiranya semua ahli majlis Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) daripada PAS di Selangor akan melakukan perkara yang sama kerana wakil DAP dan Amanah turut ada dalam badan itu. 

Selain itu kenyataan ini juga mungkin akan menjadi penamat kepada hubungan antara PAS-PKR dan tidak akan menjalin hubungan dengan PPBM yang telah menandatangani perjanjian persefahaman (MOU) bersama PAN dan DAPigs.
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Apalah teruknya si mahfuz ni nak samakan ketidak hadiran Pas dalam perasmian bersatu dengan kehadiran exco Pas dlm mesyuarat negeri. Dlm majlis perasmian bersatu terpulanglah pada Pas nak hadir ke tidak lagipun Pas bukan duduk dlm ph. Dlm kerajaan negeri Sgor Pas mmg ada exco dia mmg patut exco Pas kena hadir dlm mesyuarat negeri. Ingat Sgor ni dap punya ker, inilah otak org pan yg sanggup gadaikan agama krn nak kan dedak dr dap.

    BalasPadam
  2. Mabuk dedak Dap kot..hilang kewarasan utk menilai.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping