Rabu, Januari 11, 2017

Hish! Takkan sampai tahap itu Si Mat Sabu ni nak meluahkan rasa kecewa dia terhadap Rejim DAPigs Pulau Pinang pimpinan Si Guan Eng tu? Takkan la dia merajuk sampai nak anjurkan demonstrasi jalanan kot?

Katanya, Presiden PAN tu bercadang nak menganjurkan "Perhimpunan Mega" bagi menunjukkan kemarahan rakyat terhadap skandal rasuah yang semakin berleluasa di negara ini.

Menurutnya, beberapa badan bukan kerajaan (NGO) telah menghubunginya sebelum ini bagi menyatakan hasrat sama mengadakan perhimpunan itu dan berharap seluruh lapisan masyarakat turut serta dalam perhimpunan itu ditentukan kelak.
“Bukan sahaja diperingkat bawahan sahaja berlaku rasuah ini malah sekarang kita boleh dengar banyak pegawai di peringkat tertinggi ditangkap dengan hasil wang sogokan yang tidak masuk akal,” katanya ketika menyampaikan ceramah pada perhimpunan solidariti bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim di Tapak Ekspo Seberang Jaya, malam tadi.
Kalau dilihat dari satu sudut, memang kes rasuah Ketua Menteri DAPigs Pulau Pinang, Lim Guan Eng sememangnya menjatuhkan integriti DAPigs dan mencalar imeh puak Pakatan Haprak tu secara terbuka

Kes rasuah Lim Guan Eng membabitkan 2 tuduhan serius dengan menyalah-gunakan jawatannya untuk meluluskan dari zon pertanian ke zon perumahan awam di Daerah Barat Daya Pulau Pinang kepada sebuah syarikat Magnificent Emblem Sdn Bhd.

Dan yang keduanya ialah pembelian sebuah rumah banglow mewah "Terlajak Murah" yang dibeli dengan RM2.8 juta sedangkan harga pasaran bagi rumah tersebut adalah sebanyak RM4.27 juta.

Namun, Si Guan Eng tu didakwa dalam keadan sedar bahawa dia tahu yang penjual rumah tersebut mempunyai hubungan dalam syarikat yang mempunyai kaitan serta kepentingan kepada Rejim DAPigs Pulau Pinang.

Sebenarnya tuduhan terhadap Si Guan Eng tu tidak harus di politik oleh DAPigs kerana kes ini membabitkan tuduhan salah laku yang dilakukan sendiri sebagai Ketua Menteri DAPogs Pulau Pinang.

Namun apabila pemimpin DAPigs Lim Guan Eng didakwa di mahkamah atas tuduhan rasuah, pemimpin DAPigs langsung tidak bersuara dan menyatakan Lim Guan Eng harus bercuti.

Tindakan itu secara tidak lansung menunjukkan bahawa puak DAPigs dan Pakatan Haprak tu tidak konsisten dalam menyatakan pendirian mereka terhadap isu rasuah seperti yang digembar gemburkan selama ini.

Walaubagaimana pun, Mahkamah adalah tempat untuk Si Guan Eng mendapatkan keadilan dan seharusnya pemimpin seperti Si Mat Sabu tu atau sesiapaun jangan mengheret rakyat dalam kes tuduhan rasuah dan salah guna kuasa yang telah dilakukan oleh Si Guan Eng tu sebagai Ketua Menteri DAPigs!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping