Khamis, Januari 05, 2017

Nampak gayanya, DAPigs takut sangat kehilangan PKR sebagai rakan sekutunya dalam Pakatan. Maka atas dasar itu menimbulkan kecurigaan diatas lantikan yang dibuat terhadap Setiausaha Agung parti itu semalam.

Ramai yang beranggapan, tindakan DAPigs melantik Si Pudin sebagai Penasihat Strategik kepada Si Ketua Menteri Pulau Pinang itu hanya merupakan satu taktik untuk mengikat PKR supaya tidak keluar dari Pakatan.

Jika sebelum ini, kepimpinan PKR dan DAPigs juga sering kali berbalah sesama mereka sendiri berhubung isu pembahagian kerusi bermula dari Pilihan Raya Negeri Sarawak yang telah diadakan tahun lepas.

DAPigs mendakwa PKR telah memungkiri janji dan menipu parti itu apabila mereka turut meletakkan calon dibeberapa kawasan yang turut ditandingi oleh DAPigs sehingga menyebabkan DAPigs tewas.

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng melantik Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail sebagai penasihat strategik beliau, semalam.

Upacara mengangkat sumpah jawatan tersebut dijalankan hari ini di hadapan Guan Eng dan Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Seri Farizan Darus, menurut media rasmi negeri Buletin Mutiara.

Turut hadir exco-exco kerajaan negeri, Penasihat Undang-undang Kerajaan Negeri Datuk Anas Ahmad Zakie dan Pegawai Kewangan Negeri Sarul Bahiyah Abu.

Guan Eng menerusi laman Facebooknya turut memuat naik beberapa keping gambar ketika upacara angkat sumpah itu berlangsung. 

Saifuddin pada November lalu dilantik sebagai setiausaha agung PKR menggantikan Rafizi Ramli yang mengosongkan kerusi itu selepas dijatuhi hukuman penjara kerana melanggar Akta Rahsia Rasmi.

PKR pada ketika ini masih lagi mengekalkan keputusan dan pendirian untuk menjalinkan kerjasama dengan PAS walaupun parti itu masih lagi bersama - sama dengan Pakatan Haprak.

Namun PAS dalam keputusan yang telah dibuat sebelum ini masih enggan bekerjasama dengan Pakatan dengan memberikan alasan gabungan pembangkang itu dianggotai oleh PAN dan juga DAPigs yang telah melabelkan mereka sebagai Pengkhianat sebelum ini.
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping