Selasa, Januari 03, 2017

Bila orang dah cabar, parti Ternakan DAPigs tu jangan nak beri alasan pulak. Takut lepas ni macam - macam pulak alasan yang bertaraf Longkang yang akan diberikan bagi menjustifikasikan kedudukan diorang.

Jika selama hari ini, pemimpin - pemimpin PAN tu bukan main lagi berkokok atas pentas ceramah dan keluarkan kenyataan demi kenyataan media membuat cabaran secara terbuka kepada PAS.

Kononnya, PAN mendakwa diri mereka akan menggantikan tempat PAS dalam kelompok puak Pakatan Haprak tu dan bertanding disemua kerusi yang pernah ditandingi oleh parti itu dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Tampil membuat cabaran kepada PAN, PAS menyarakan bahawa parti itu perlu berani bertanding melawan PAS jika berhasrat untuk menggantikan mereka di kawasan pilihan raya yang dimenanginya pada pilihan raya umum (PRU) sebelum ini.

Pesuruhjaya PAS Selangor berkata apa yang penting ialah PAN jangan cuba berselindung dan menyuruh agar parti lain berlawan dengan PAS kerana tidak berani berdepan dengan parti itu secara terbuka.

Katanya, parti itu tidak ada masalah jika Amanah hendak bertanding di kerusi yang dimenangi atau pernah ditandingi PAS kerana ia hak masing-masing dalam negara demokrasi.
“Tetapi kalau betul hendak menggantikan PAS maka silakan bertanding melawan PAS,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Sebelum ini, PAN pernah berkata bahawa mereka bersedia untuk bertanding di semua kerusi yang ditandingi PAS dalam PRU lalu di negeri itu, iaitu 20 kerusi DUN dan 7 Parlimen.
Iskandar berkata parti itu sedia berdepan dengan “landskap politik baharu” dan siap sedia untuk menerokai kawasan baharu jika tiada persetujuan bagi pertandingan 2 penjuru dalam PRU.
“Sama ada 2 penjuru atau 3 penjuru, jentera pilihan raya PAS bersedia menghadapi apa saja kemungkinan. Jika ada persetujuan untuk 2 penjuru, PAS boleh menghormatinya. Jika tidak ada persetujuan dan akan berlaku ‘free for all’, PAS bersedia untuk menerokai kawasan baharu,” katanya.
Pengerusi PAN Wilayah Persekutuan, Dr Mohd Hatta Ramli sebelum ini berkata parti itu akan meletakkan calon di semua kerusi ditandingi PAS kerana mereka tidak mahu menyentuh kerusi PKR atau DAPigs.
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Pan selalu cakap besar. Jentera parti entah di mana.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping