Rabu, Januari 11, 2017

Heh! Kita ingatkan DAPigs dan PAN je yang menjadi diantara punca utama kenapa puak PAS tu tak nak menjalinkan hubungan kerjasama Politik dengan puak Pakatan Haprak tu selama hari ini.

Sebagai rekod, hubungan kerjasama Politik diantara PAS dengan Pakatan Haprak tu memang tidak wujud ekoran tindakan DAPigs dan PAN yang menjadikan PAS sebagai 'Musuh Utama' mereka.

Tapi rupanya, PAS juga turut menjadikan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir sebagai punca utama kenapa puak Pakatan Haprak tu masih sukar untuk bekerjasama diantara satu dengan yang lain.

Katanya, sikap Tun Mahathir yang juga merupakan Pengerusi PPBM yang tidak pernah mahu berubah sejak sekian lamanya menyukarkan lagi kerjasama antara pembangkang secara keseluruhan.

Kenyataan yang dibuat oleh Naib Presiden PAS, Mohd Amar Nik Abdullah berkata, Pakatan pembangkang sudah pasti akan menghadapi kesukaran jika terus bekerjasama dengan bekas Perdana Menteri itu.
“Kalau nak bersatu dia kena ubah. Mahathir kena ingat dia bukan lagi perdana menteri atau presiden Umno, kita juga tekad tidak masuk Pakatan Harapan.
“Mahathir dahulu lagi merasakan dia sentiasa betul, banyak ilmu dan setaraf ulama. Tindakannya melemparkan tuduhan tidak berasas terhadap ulama termasuk mufti menunjukkan sikapnyatidak pernah berubah,” katanya kepada media.
Kenyataan itu dibuat ketika ditemui dalam Majlis Menandatangani Perjanjian Projek Perdagangan Kredit Karbon dalam hutan simpan kekal Negeri Kelantan yang telah diadakan baru - baru ini.

Timbalan Menteri Besar Kelantan itu membuat kenyataan sedemikian sebagai mengulas tindakan Tun Mahathir yang menolak pandangan pelbagai pihak termasuk Mufti yang tidak bersetuju menyifatkan ibadah haji melalui Program Khas Haji Perdana Menteri Yayasan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) tidak mendapat Haji Mabrur.

Mengulas lanjut, Mohd Amar yang juga Timbalan Menteri Besar bagaimanapun, menyerahkan kepada rakyat menilai tingkah laku Mahathir yang sering melemparkan tuduhan yang tidak berasas.
“Itulah Mahathir, dia bercakap semua perkara walaupun dia tidak faham. Dia yang dahulu dan sekarang sama sahaja,” katanya.
Dan dalam masa yang sama, Tun Mahathir juga dilihat sering kali menyindir PAS secara tidak lansung dengan melabelkan parti itu sebagai 'Pemakan Dedak Kerajaan' sewaktu Konvensyen Pakatan yang diadakan tahun lepas.

Namun, apa yang menghairankan ialah tindakan PPBM yang masih dilihat cuba nak menagih sokongan simpati murahan daripada PAS walaupun parti itu sudah menandatangani perjanjian dengan Pakatan.

Yang peliknya, kenapa PAS masih boleh terima pimpinan PPBM sedangkan parti itu secara terbuka menjalinkan kerjasama dengan DAPigs dan PAN yang turut sama menandatangani perjanjian tersebut?

Tidakkah itu menunjukkan betapa IRONIKnya pendirian yang dinyatakan oleh pemimpin PAS ni? Ianya jelas menimbulkan kekeliruan serta kecelaruan bagi penyokong - penyokong parti itu dipelbagai peringkat, termasuk dikalangan akar umbi mereka sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping