Ahad, Januari 15, 2017

Heh! Kan dah kena setepek kat muka Si Mahfuz Bean tu. Tadi bukan main sibuk lagi dia mempertikaikan tindakan pemimpin PAS yang tak hantar wakil ke Majlis Perasmian parti PPBM tu semalam.

Tak lama selepas kritikan secara terbuka yang dibuat oleh Si Mahfuz Bean tu disiarkan, ianya dijawab pula oleh Naib Presiden PAS yang juga merupakan Pesuruhjaya PAS Selangor ni.

Katanya, buat apa pemimpin PAS nak membenarkan diri mereka diperbodoh - bodohkan oleh pemimpin PPBM dan dijadikan sebagai bahan sindiran secara terbuka dihadapan penyokong parti tu?

Kenyataan itu merujuk kepada sindiran Tun Mahathir yang membayangkan PAS sebagai parti yang akan memecah-belahkan undi untuk memberi kelebihan kepada Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14). 
"Tidak ada gunanya menghantar wakil-wakil semata-mata untuk disindir. Jika benar hendak berunding dengan PAS, kenapa perlu menghina PAS? Tun Mahathir jelas tidak ikhlas," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Dalam ucapan yang dibuat sewaktu majlis pelancaran PPBM malam tadi, Tun Mahathir tidak menyatakan nama parti yang dimaksudkannya secara langsung, namun ianya jelas merujuk kepada PAS.

PAS tidak menyertai gabungan Pakatan Harapan (PH) dan PPBM menandatangani perjanjian politik untuk meletakkan satu calon mewakili gandingan berkenaan yang dimeterai pada bulan lalu.

Jika dilihat dari satu sudut, apa yang dinyatakan oleh Naib Presiden PAS tu ada betulnya juga. Buat apa pemimpin PAS ni nak memalukan diri mereka sendiri dengan menghadiri majlis perasmian semalam?

Kalau orang macam Si Mahfuz Bean tu hadir, kita tak heran sangat. Sebab pada hakikatnya, Si Mahfuz Bean tu bukannya ambik peduli sangat bila parti yang dia bernaung sekarang ni dihina secara terbuka. Bahkan dia sendiri pun memang dah takde kemaluan!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping