Jumaat, Januari 13, 2017

Itu persoalan yang masih lagi menjadi tanda tanya sehingga ke hari ini. Kalau nak diikutkan pendirian DAPigs, mereka menentang habis - habisan usaha yang dijalankan oleh PAS ni secara terbuka.

Malah turut dikatakan bahawa cadangan PAS untuk meminda Akta Rang Undang - Undang yang berkaitan dengan Mahkamah Syariah (RUU 355) itu menjadi punca parti itu ditendang keluar dari Pakatan.

Bahkan, DAPigs turut menyatakan bahawa mereka juga akan menentang mana - mana pihak yang menyokong usaha PAS untuk meluluskan Usul cadangan pindaan tersebut didalam Parlimen.

Maka sudah pasti pendirian DAPigs terhadap parti PPBM ini juga menjadi tanda tanya. Adakah DAPigs merestui parti itu untuk turut serta menyokong cadangan pindaan yang telah dibuat oleh PAS?

Adakah DAPigs akan tetap menjalinkan hubungan kerjasama Politik dengan PPBM dalam Pilihan Raya Umum akan datang dan melupakan pendirian yang telah dibuat oleh pemimpin mereka sebelum ini?

Jika dilihat dari satu sudut, DAPigs perlu tampil menyatakan pendirian sebenar mereka terhadap pihak yang memberi sokongan kepada parti yang dilabel sebagai 'Musuh Utama' mereka ini secara terbuka.

Dan dalam masa yang sama, PPBM juga perlu membuat kenyataan secara terbuka berhubung penerimaan mereka terhadap usul yang telah dicadangkan oleh Presiden PAS berhubung RUU 355 itu sendiri.

Jangan pulak pemimpin PPBM ni cuba nak mengambil kesempatan bermain Politik dan mahu mengelirukan rakyat dengan mempermainkan cadangan yang telah dibuat oleh PAS demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping