Selasa, Januari 10, 2017

Apa ke BODOH sangat ke Si Tipah Koyak ni? Takkan benda semudah itu pun dia tak reti nak buat? Takkan setakat nak hantar writ saman kepada Datuk Jamal Yunos tu pun dia tak tau nak buat?

Tak masuk akal lansung kalau Si Tipah Koyak tu nak bagi alasan kata dia tak tau dimana rumah Datuk Jamal Yunos tu sedangkan sebelum ni, boleh pulak Si Badak tu pergi serang rumah dia.

Maka, dek kerana ke-BODOH-an Si Tipah Koyak tu menjalankan kerja dia, Mahkamah Tinggi di sini hari ini dimaklumkan bahawa writ saman yang difailkan oleh Si Mak Lampir tu terhadap Datuk Jamal GAGAL diserahkan kepada hingga hari ini.

Si Tipah Koyak yang mewakili Si Mak Lampir tu memberitahu, Hakim S Nantha Balan menetapkan 16 Januari untuk pengurusan kes selepas dimaklumkan bahawa writ saman itu GAGAL diserahkan kepada Jamal selaku defendan dalam kes berkenaan.
"Pihak kami telah berusaha untuk menyerahkan writ saman kepada defendan di kediamannya termasuk pejabatnya tetapi masih gagal," katanya selepas pengurusan kes di dalam kamar hakim.
Alasan Si Tipah Koyak tu, pihaknya akan memfailkan permohonan penyampaian ganti sama ada menggunakan ruang iklan di dalam akhbar, meletakkan writ saman itu di papan kenyataan mahkamah atau menghantar melalui pos satu salinan writ saman ke alamat defendan.

Pada 17 November tahun lalu, Si Mak Lampir tu telah memfailkan saman fitnah terhadap Datuk Jamal atas dakwaan mengeluarkan perkataan fitnah terhadapnya berhubung insiden pukul di sebuah pusat beli-belah di Ampang.

Si Mak Lampir tu mendakwa perkataan fitnah itu telah diterbitkan secara meluas melalui media cetak dan elektronik serta portal berita online termasuk Berita Harian, Utusan Malaysia, Malaysiakini, Buletin Utama TV3 dan Astro Awani.

Malah Si Mak Lampir tu juga mendakwa, akibat penerbitan perkataan fitnah itu, reputasinya sebagai Anggota Parlimen telah terjejas kerana beliau merupakan seorang tokoh awam yang dikenali ramai. 

Cuma Si Mak Lampir tu tak sedar, sebelum ini pun nama dan reputasi dia juga memang dah tercalar apabila dia GAGAL untuk menjelaskan mengenai harta kekayaan yang dimiliki sejak pegang jawatan sebagai Ahli Parlimen. Jadi, tak payah la Si Mak Lampir tu nak tunjuk yang dia 'SUCI' sangat!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Kenapa panggil dia Tipah koyak. Tak baik tau! Nanti abang dia marah.

    BalasPadam
  2. Kalau dok lari menyorok.. takut kena saman.. writ saman tu nak bagi kat siapa?.. ada juga org bodoh nak cakap dia lebeh tahu dari loyar.. bikin malu saja.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping