Rabu, Februari 15, 2017

Heh! Nampak sangat la yang Si Mahfuz Bean ni dengki dengan PAS yang masih lagi kekal berkuasa di Selangor. Mungkin sebab itu dia sibuk desak PAS keluar dari Rejim Pakatan Selangor.

Alasan Si Mahfuz Bean, keputusan PAS untuk tidak meneruskan rundingan kerjasama Politik dengan PPBM hanya kerana parti itu ada perjanjian dengan DAPigs tidak masuk akal.

Bagi Mahfuz, sekiranya PAS kekal dengan keputusan tersebut, maka hubungan kerjasama diantara parti itu dengan PKR juga boleh dianggap batal memandangkan PKR adalah sebahagian dari Pakatan.
“Sudah terang lagi bersuluh, PKR seperti mana parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) sudah mempunyai hubungan kerjasama politik dengan DAP dan Amanah, malah telah menanda tangani 'perjanjian kerjasama politik' untuk meranapkan kuasa politik Umno/BN pada PRU ke-14 nanti.
“Oleh itu secara prinsipnya hubungan kerjasama PAS dan PKR yang sedia terjalin sudah terbatal dengan keputusan dasar yang diumumkan oleh Presiden PAS,” katanya. dalam satu kenyataan hari ini.
Jika sebelum ini, DAPigs dan PAN sudah banyak kali membuat desakan kepada Menteri Besar Selangor supaya menyingkirkan PAS dari pentadbiran Rejim Pakatan. Namun, ianya tidak diendahkan.

Sebaliknya, Si Menteri Besar Selangor itu seringkali memberi alasan bahawa PAS masih lagi sebahagian dari Rejim Pakatan berdasarkan kepada Pakatan yang telah dibuat sebelum Pilihan Raya Umum yang lalu.

Ekoran kedegilan dan keengganan Si Menteri Besar Selangor tu mengikut kehendak DAPigs dan PAN membuatkan dia mula dianggap cenderung kepada PAS serta membelakangkan kepentingan Pakatan.

Maka soalnya sekarang, bukan PAS yang sepatutnya mengambil tindakan keluar dari pentadbiran Rejim Pakatan seperti mana yang didesak oleh Si Mahfuz Bean tu. Tapi hakikatnya, Si Menteri Besar Selangor tu yang BACUL tak berani nak buang PAS!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Mahfuz tukang sebok je. Tunggu pru akan dtg tahulah kamu nanti.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping