Rabu, Mac 22, 2017

Heh! Dasar orang Lupa Daratan memang macam tu la gayanya. Mudah sangat dia lupa dengan jasa PAS yang sebelum ini telah menaikkan nama dia untuk merampas jawatan Menteri Besar Selangor.

Jika selama hari ini, Azmin enggan memutuskan hubungan kerjasama Politik dengan PAS walaupun dia berkali - kali didesak serta diasak oleh kepimpinan DAPigs dan PAN di Selangor.

Malah Si Menteri Besar Selangor otu juga turut dilabel 'Barua PAS' hanya semata - mata kerana dia tetap enggan menggugurkan wakil PAS dalam barisan Exco Rejim Pakatan Selangor.

Tapi semua itu hanya tinggal sejarah belaka apabila Si Menteri Besar Selangor mencemuh pemimpin PAS sebagai Tok Lebai yang sedang memasang hasrat untuk berkuasa di Selangor.

Status yang dibuat melalui akaun Twitternya berkata, Tok Lebai terbabit tewas di tempat sendiri tetapi ada hati mahu merampas kerajaan Selangor daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR).

“Ada Tok Lebai nak tawan Selangor. Kawasan sendiri pun kalah,” kata Azmin yang juga Timbalan Presiden PKR.
Cemuhan yang dilemparkan oleh Azmin ke atas PAS itu secara tidak lansung mendapat sokongan padu dari kalangan ahli serta penyokong - penyokong Pakatan Haprak tu di media sosial.

Nak pulak dari kalangan pengikut - pengikut Parti Amanah Negara (PAN) yang juga merupakan sebahagian dari anggota parti Pakatan yang diterajui oleh pemimpin parti sekular DAPigs.

Kenyataan Azmin itu kemudian dimuat naik semula oleh Ketua Pemuda PAS, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz di laman Facebook yang disambut dengan sindiran sinis terhadap Menteri Besar Selangor itu.

Mengulas kebiadapan Mohamed Azmin, Nik Abduh mengesahkan bahawa dia merupakan diantara pemimpin PAS yang digelar sebagai Tok Lebai oleh Menteri Besar Selangor tersebut.
“Wah sinisan saya dapat komentar Menteri Besar. Jarang anak Melayu bertuah begini,” katanya.
Kepimpinan PAS sebelum ini telah membuat keputusan dan menyasarkan untuk menawan lima negeri dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang termasuk Selangor, negeri dibawah pimpinan Azmin.
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Cakap mengata orang. Tak sedar diri dia sndiri pun belum tentu menang pru 14.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping