Jumaat, Mac 24, 2017

Heh! Kalau diikutkan kenyataan yang dibuat oleh Si Wan Azizah ni, PAS hanya sebuah parti yang hanya pandai "Menumpang" orang lain dan tak mampu berdiri atas kaki mereka sendiri.

Kiranya, bagi Wan Azizah, kalau PAS tak memberi sokongan kepada Reformasi yang dicetuskan oleh PKR, parti itu pasti tidak akan menjadi kuat seperti mana yang mereka ada hari ini.
"Sejak tahun 1999 saya melihat sikap PAS di bawah Allahyarham Fadzil Noor dan (beliau) mendapat sokongan apabila beliau menyokong reformasi dan pembangkang.
"Pada waktu itu PAS menyokong kami semua dan mendapat (keputusan) paling tinggi dalam pilihan raya dan (beliau) dapat menjadi ketua pembangkang," ujarnya ketika ditemui pemberita di Dewan Rakyat, petang tadi.
Apa yang jelas, kenyataan yang dibuat oleh Si Wan Azizah itu tidak merujuk kepada realiti dimana PKR yang memerlukan PAS untuk menjayakan gerakan Reformasi pada tahun 1998.

Kalau tidak kerana PAS, PKR hanya mampu bertahan selama setahun sahaja. Kalau tidak kerana jasa PAS yang menghantar jentera menyokong gerakan Reformasi PKR 1998, parti tu dah lama berkubur.

Tapi, dah memang jenis pemimpin PKR ni suka Lupa Diri. Maka sebab itu diorang lebih suka mendabik dada dan membuat dakwaan kononnya orang lain menjadi kuat kerana menyertai mereka.

Walhal realitinya, PKR hanya diibaratkan sebagai Tong Kosong jika PAS tidak membantu parti itu sebelum ini. Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila PAS sedia memberikan kerusi mereka kepada PKR.

Pada ketika itu, bukan DAPigs yang serahkan kerusi kepada PKR. Bukan PAN yang membuka laluan. Sebaliknya, PAS yang menawarkan kerusi kepada PKR untuk bertanding dalam Pilihan Raya.

Maka dalam erti kata mudahnya, penghinaan yang dilemparkan oleh Wan Azizah terhadap Allayarham Ustaz Fadhil Noor ini adalah merupakan puncak penghinaan terhadap kepimpinan PAS. Takkan itu pun PAS masih lagi nak kekal bekerjasama dengan parti yang mudah lupa diri!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Sebenarnya wan azizah lah yg menjilat taik pas.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping