Selasa, Mac 07, 2017

Huh! Memang tak heran sangat la kalau puak Pakatan Haprak tu sampai hari ni masih lagi GAGAL untuk membuat agihan kerusi mereka sebelum menjelang Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Rupanya, diorang masih lagi bergantung harap kepada Si Tunggul Kayu ni untuk membuat keputusan berkaitan dengan pengagihan kerusi. Maka sebab itu ianya sering kali tertangguh.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini, Wan Azizah yang juga dianggap sebagai "Tunggul Kayu" dalam Pakatan tu kata, PKR masih lagi memerlukan lebih masa untuk buat keputusan.

Alasan yang diberikan oleh Wan Azizah, perkara itu tidak dapat diselesaikan secepat mungkin memandangkan puak Pakatan Haprak tu membuat sasaran untuk bertanding 'Satu Lawan Satu'.
“Kita (PKR) ambil kira polisi Pakatan Harapan iaitu satu lawan satu bagi memudahkan parti mengekalkan kemenangan di sesebuah kawasan ditandingi calon kita.
“Selain itu, polisi satu lawan satu pada PRU-14 ini juga akan memudahkan pengundi memilih calon yang akan mewakili kawasan masing-masing,” katanya pada sidang media selepas merasmikan Pelancaran Jentera PKR kawasan Penanti, hari ini. 
Dari satu sudut, kenyataan Si Wan Azizah tu bercanggah dengan apa yang dinyatakan oleh Setiausaha Agung DAPigs yang menyatakan bahawa pengagihan kerusi di Pulau Pinang dan Sarawak dah selesai.

Namun, kenyataan Setiausaha Agung DAPigs tu jelas boleh dijadikan bahan pertikaian memandangkan sebelum ini kedua - dua parti, PKR dan DAPigs bertindih kerusi di DUN Sarawak.

Keadaan itu seterusnya menimbulkan perbalahan sengit dikalangan pemimpin kanan kedua - dua parti tersebut sehingga akhirnya menyebabkan Pakatan kalah dalam Pilihan Raya Negeri tersebut.

Walaubagaimana pun, kenyataan yang dibuat oleh Si Wan Azizah tu juga turut dilihat sebagai satu sindiran terhadap PAS yang masih enggan berganjak dari keputusan mereka sebelum ini.

Masih sehingga ke hari ini masih berdegil dan enggan bekerjasama dengan mana - mana pihak yang ada hubungan Politik secara lansung bersama DAPigs dan PAN yang dianggap 'Musuh'.

Tapi, keengganan PAS tu bukan salah pemimpin parti tersebut. Sebaliknya, ia merupaka manifestasi terhadap ke-GAGAL-an Wan Azizah secara tidak lansung sebagai Ketua Pembangkang. Tu pasal la orang labelkan dia sebagai 'Tunggul Kayu'!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Bila tunggul taik agih kerusi semua jadi taik.

    BalasPadam
  2. Bila tunggul taik agih kerusi semua jadi taik.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping