Rabu, Mac 08, 2017

Heh! Nampak gayanya, tindakan puak Pakatan Haprak tu melabelkan mereka yang menyokong Kerajaan sebagai golongan 'Pemakan Dedak' ni dah terkena balik pada batang hidung mereka.

Sebelum ini, dasar puak Pakatan Haprak tu cukup mudah. Andaikata ada mana - mana pihak yang tampil untuk mempertahankan Kerajaan, mereka akan dilabelkan sebagai 'Pemakan Dedak'.

Tak kira la sama ada dasar Kerajaan yang dipertahankan tu baik untuk rakyat sekali pun, mereka yang memberi sokongan tersebut akan diberi gelaran sebagai 'Pemakan Dedak' oleh Pakatan.

Maka, itu termasuk la PAS yang melaksanakan dasar "Politik Matang" dan menegaskan bahawa mereka rela menyokong Kerajaan yang melaksanakan pentadbiran yang baik (Good Governance).

Tapi, PAS juga turut dilabelkan sebagai 'Pemakan Dedak' Kerajaan kerana parti itu dilihat tidak memberikan sebarang tekanan kepada Kerajaan Barisan Nasional atas sebab dasar yang dilaksanakan.

Jadi, adalah sewajarnya juga kita melabelkan DAPigs ni dengan gelaran yang sama apabila mereka tampil mempertahankan tindakan Kerajaan menghalang warganegara Korea Utara keluar dari Malaysia.
KUALA LUMPUR: Pembangkang bersetuju dengan tindakan yang diambil kerajaan Malaysia untuk menyekat pegawai atau kakitangan di Kedutaan Korea Utara daripada meninggalkan negara ini serta merta.

Ahli Parlimen DAP Lim Guan Eng berkata, reaksi balas ini diambil selepas Korea Utara mengumumkan larangan sementara kepada semua rakyat Malaysia daripada meninggalkan negara itu. 

"Kita amat bimbang dan kita rasa bahawa kita sokong apa yang disebut oleh TPM sekiranya mereka tidak mahu melepaskan rakyat kita, kita pun kena buat yang sama.


"Dari pihak DAP kami tidak akan politikkan urusan luar negara, kita sehaluan dalam perkara ini," ketika ditemui di lobi Parlimen sebentar tadi.
IRONIKnya, kalau isu tu berkaitan dengan 1MDB, lain pulak pendirian puak DAPigs ni. Kenapa sibuk pulak diorang desak Negara luar mengadakan siasatan terhadap Kerajaan Malaysia?

Tidakkah itu menunjukkan bahawa puak DAPigs ni bersikap Dwi-Muka dalam menyatakan pendirian mereka sendiri? Nampak sangat yang puak DAPigs ni hanya sekadar nak bermain 'Wayang Politik' semata - mata untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Teruk benar tahap pemikiran mykemut nak spin?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping