Isnin, Mac 13, 2017

Orang Islam yang berada dalam DAP dinasihati supaya percaya kepada Rukun Iman bagi mengelak mereka daripada terus mempersendakan Islam, kata Ketua Dewan Ulama PAS, Dr Mahfodz Mohamed.

Kenyataan itu dipercayai merujuk kepada Ahli Parlimen Bukit Bendera yang baru - baru ini menggesa PAS supaya menjadi "Tabligh" dan tidak terbabit dalam Politik walaupun Mahfodz tidak menamakan individu dimaksudkannya.
“Dulu, mereka berbaik-baik dengan PAS sehingga membentuk satu pakatan. Tetapi apabila rasa sudah kuat, mereka tolak dasar Islam PAS yang sebelum ini diterima.
“Sebab itu saya tegaskan bahawa PAS tidak akan berbaik semula dengan DAP. Jangan persendakan PAS, kami parti Islam sampai ke akhirat. Biarlah orang Islam dalam DAP pun, tetapi kita kena percaya pada Rukun Iman,” beliau dipetik berkata.
Malah, Dr. Mahfodz juga turut mengingatkan 'Individu' tersebut bahawa hidup di dunia ini tidak akan kekal selama - lamanya kerana ianya mempunyai kesinambungan di akhirat kelak.

Justeru Mahfodz menegaskan, selain mahu menang pilihan raya, dasar perjuangan PAS ialah untuk memastikan kejayaan yang dibawa mereka itu diredai oleh Allah S.W.T hingga ke akhirat.
“Ini jelas objektif Pas berdasarkan perkara lima perlembagaan iaitu untuk mewujudkan sebuah masyarakat yang melaksanakan hukum Islam dalam negara dengan keredaan Allah.
“Pas tidak mahu menang (pilihan raya dengan) cara tipu tetapi menang dengan cara diredai Allah, itu diajar Islam. Pas bukan sekadar mahu dapatkan undi daripada orang ramai, tetapi turut mengambil kira akhirat kelak,” katanya.
Terdahulu Ahli Parlimen Bukit Bendera yang turut dikaitkan dengan skandal video sedang menari intim sambil berpelukan dalam kelab malam dengan seorang wanita yang bukan muhrim.

Ahli DAPigs itu menerusi keyataan medianya secara sinis mempertikaikan kecenderungan PAS untuk bercakap mengenai keredaan Allah berbanding memenangi pilihan raya umum akan datang.

Bagi sesetengah pihak, kenyataan yang dibuat oleh Ahli Parlimen DAPigs itu hanya sekadar nak alih perhatian dari skandal dia dengan seorang pemimpin Wanita Melayu DAPigs yang telah terdedah kepada umum.

Mungkin Ahli Parlimen DAPigs itu ingat dengan cara mempertikaikan PAS serta memalukan parti itu secara terbuka dapat membuatkan rakyat lupa perangai tak senonoh dia dengan Gundik Si Apek Kit Siang tu gamaknya!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Ahli parlimen kaki clubbing tu hanya islam celop sahaja....guna nama melayu islam hanya nak cari pengaruh dan habuan dunia sahaja....he is islam celop only!

    BalasPadam
  2. Dap makin lemah tpi cakap banyak.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping