Isnin, Mac 13, 2017

Heh! Siapa sangka ye tak. Sejak Tun Mahathir menghulurkan tangan dan disambut oleh pemimpin DAPigs secara terbuka telah menyebabkan parti itu dibenci oleh ahli - ahli partinya sendiri.

Kalau nak diikutkan, hajat hati pemimpin DAPigs tu nak mempergunakan pengaruh bekas Perdana Menteri itu bagi mendapatkan lebih banyak sokongan. Tapi, lain pulak yang berlaku.

Jika sebelum ini, ada dikalangan pemimpin parti itu yang bertindak meninggalkan DAPigs kerana tidak yakin dengan hubungan kerjasama yang dijalinkan oleh pucuk pimpinan bersama bekas Perdana Menteri itu.

Kali ini DAPigs sekali lagi menerima tamparan apabila 182 ahli akar umbinya keluar parti selepas 'kecewa' dengan pendekatan dan keputusan yang dibuat oleh kepimpinan tertinggi parti itu.

Perkembangan itu menyusul sebaik sahaja selepas empat orang wakil rakyat dan pemimpin kanan dari parti Ultra Chauvanist itu mengambil tindakan untuk keluar dari parti bulan lalu.

Bekas Setiausaha DAPigs Melaka, Liou Chen Kuang berkata, ahli dikalangan akar umbi parti itu tidak lagi percaya kepada kepimpinan yang ada selain menyimpang daripada prinsip asalnya.
"Parti itu kini menyimpang daripada prinsip "Malaysian Malaysia", kata Liou. 
Selain Liou, enam orang bekas Anggota Jawatankuasa DAPigs Negeri yang turut meletakkan jawatan ialah N Ghandi, Low Chew Lim, Henry Kang, Kenny Tam, Kng Tuan Hock dan Tee Ai Yen.

Liou juga mengkritik DAPigs kerana "menjual maruah Cina" demi meraih undi untuk mendapat kuasa, dengan mendakwa gagal menghapuskan rasuah dalaman serta dakwaan campur tangan kepimpinan pusat dalam hal berkaitan DAPigs negeri.
"Kami memutuskan untuk mengambil keputusan ini selepas sebulan pertimbangan dan berunding dengan penyokong tempatan dan ahli-ahli.
"182 ahli memilih untuk keluar daripada parti kerana DAP telah menyimpang dari perjuangannya," kata Liou yang menyertai DAP 18 tahun lalu kepada Malaysiakini.
Namun, Setiausaha DAPigs Negeri tetap menafikan parti itu telah menyimpang daripada prinsip "Malaysian Malaysia" dan menggesa anggotanya pertimbangkan semula keputusan mereka.
"Saya difahamkan, mereka (anggota yang tidak berpuas hati) akan hantar surat peletakan jawatan mereka kepada kepimpinan pusat. Jika mereka belum menghantar (surat itu), saya gesa mereka agar bertenang dan mempertimbangkannya semula," kata ADUN Ayer Keroh dipetik sebuah portal.
Pokok pangkalnya, hubungan kerjasama DAPigs dengan bekas Perdana Menteri Malaysia yang juga merupakan Pengerusi PPBM itu jelas menjejaskan keyakinan ahli terhadap pucuk pimpinan.

Secara tidak lansung, tindakan DAPigs yang sebelum ini dilihat 'Ghairah' mengampu untuk mendapatkan sokongan dari bekas Perdana Menteri Malaysia itu telah menyebabkan parti itu bakal berkubur dengan sendirinya sebelum PRU yang akan datang!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping