Selasa, Mac 07, 2017

Hehehe!!! Mungkin keturunan Dinasti Lim dalam DAPigs ni semuanya 'Pendek Akal' kot. Tapi Si Apek Kit Siang tu je yang 'Pendek Akal' bila dia mendesak MB Johor pergi bercuti baru - baru ni.

Si Apek Kit Siang tu 'Pendek Akal' sebab dia tak desak lansung anak dia, Lim Guan Eng buat benda yang sama bila terlibat dengan dua kes rasuah melibatkan penyelewengan kuasa di Pulau Pinang.

Itu menunjukkan yang anak Si Apek Kit Siang tu 'Panjang Akal' dan mampu mendesak bapak dia agar menutup mulut dan mengubah perhatian rakyat terhadap kes rasuah orang lain.

Dan, jika dilihat dari satu sudut, anak Si Apek Kit Siang tu pun 'Panjang Akal' sebab baru beberapa tahun dapat pegang kuasa, dia mampu memiliki sebuah rumah banglow mewah 'Terlajak Murah'.

Sedangkan Si Apek Kit Siang tu dah berpuluh tahun terjun masuk dalam Politik dan bergelumang dengan pelbagai tindakan Rasisi, sekangkang kera tanah pun dia tak mampu nak miliki.

Jadi, memang patut sangat la Si Apek Kit Siang tu dilabelkan sebagai 'Pendek Akal' memandangkan anak dia, Lim Guan Eng lebih 'Panjang Akal' kerana memiliki kekayaan yang luar biasa dan mampu membeli rumah banglow mewah dibawah harga pasaran!!!
KUALA LUMPUR: Penasihat DAP, Lim Kit Siang disifatkan sebagai pendek akal apabila mengkritik kepemimpinan Menteri Besar Johor, berhubung siasatan kes penyelewengan hartanah oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di negeri itu.

Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim juga menyifatkan kenyataan Kit Siang supaya Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin bercuti disebabkan siasatan tersebut sebagai `tidak sesuai’.

Lebih-lebih lagi kata Tunku Abdul Aziz, kritikan itu dibuat ketika anaknya yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berhadapan kes mahkamah berhubung skandal rasuah di negeri tadbirannya.

Berikutan itu, Tunku Abdul Aziz mencadangkan Kit Siang memainkan peranan sebagai bapa dan Penasihat DAP untuk menasihati Guan Eng supaya melepaskan jawatannya terlebih dahulu daripada sibuk mengambil tahu mengenai orang lain.

“Guan Eng telah didakwa di mahkamah, kes di Johor belum didakwa pun, masih peringkat siasatan. Tapi sampai hari ini (Guan Eng) masih tidak mahu letak jawatan, seolah-olah tiada orang lain nak ganti.


“Pembangkang memang dwistandard, bila orang lain buat tidak betul, kerajaan buat perkara baik pun tidak betul. Mereka pendek akal,” katanya dalam sidang akhbarnya semalam.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Dap pendek akal...parti ternakannya lgi pendek la..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping