Isnin, Mac 13, 2017

Heh! Kesian. Makin bertambah nyanyuk la Si Apek Kit Siang ni bila dia baca kenyataan yang dikeluarkan oleh Menteri Besar Kelantan ni. Takut pulak kalau - kalau dia pengsan lepas membacanya.

Mungkin anak Si Apek Kit Siang yang ada rumah banglow mewah Terlajak Murah tu kena jaga sikit. Risau pulak kalau Si Apek Kit Siang tu diserang sakit jantung dan perlu dibawa ke hospital.

Dalam satu kenyataan, Menteri Besar Kelantan ni secara terbuka membuat pengakuan bahawa YAB Perdana Menteri sudah banyak membantu Rejim PAS Kelantan sejak kebelakangan ini.

Justeru, mewakili rakyat negerinya, Menteri Besar Kelantan itu mengucapkan terima kasih kepada PM ketika berucap pada majlis perasmian Pusat Tranformasi Bandar (UTC) Kelantan hari ini.

Malah, dalam masa yang sama, Menteri Besar Kelantan itu juga mengharapkan kerjasama lebih erat diantara Rejim PAS Kelantan dan Kerajaan Barisan Nasional demi kesejahteraan rakyat.
“Keprihatinan Perdana Menteri kepada rakyat Kelantan dengan adanya UTC ini akan dapat memudahkan urusan mereka berurusan dengan pelbagai agensi di bawah satu bumbung,” katanya.
YAB Perdana Menteri sebelum itu memberitahu kerajaan Pusat pimpinannya tidak akan 'mendera' Kelantan sepertimana Perdana Menteri yang terdahulu, kerana menyokong pembangkang.

Ahli Parlimen Pekan itu juga menegaskan sebaliknya dia lebih menggunakan pendekatan berbeza iaitu mentadbir Negara seadil mungkin tanpa meminggir atau membeza - bezakan mana - mana negeri.

Pokok pangkalnya, DAPigs yang dipimpin oleh Dinasti Lim serta puak Pakatan Haprak tu sering kali mendakwa bahawa PAS mempunyai hubungan sulit dengan UMNO dan Barisan Nasional.

Tapi, kenyataan yang dibuat oleh pemimpin Pakatan Haprak tu jelas tidak berasas dan dianggap sekadar tuduhan liar kerana mereka dengki serta cemburu dengan perhatian yang diberikan oleh YAB Perdana Menteri.

Hakikatnya, puak DAPigs dan Pakatan ni mana boleh terima sekiranya orang Melayu bersatu demi menjaga kebajikan rakyat. Sebaliknya, pemimpin DAPigs ni lebih suka orang Melayu berpecah belah dan bergaduh sesama sendiri supaya senang diorang nak 'Pijak Kepala'!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping