Selasa, Mac 14, 2017

DAPigs tidak mustahil bakal menjadi lumpuh sebelum menjelang Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14), jika sindrom keluar parti berterusan, kata bekas ahlinya, Shamsher Singh Thind.

Malah katanya, parti yang diterajui dinasti Lim itu hanya akan sedar 'kehilangan' ahli mereka selepas gagal mempertahankan kawasan yang dimiliki pada pilihan raya akan datang.
"Betul buat masa sekarang ni, nak kata yang sokong Mahathir nampak macam banyak. Contoh satu persidangan DAP dan sebagainya (sokong) Mahathir beribu orang. Tapi yang keluar tu sedikit, yang masih belum keluar itu tak bermaksud mereka sokong apa yang Guan Eng dan Kit Siang buat. 
"Cuma mereka diam saja sebab mereka pun tak ada pilihan, nak buat apa pun tak tahu. Saya rasa parti ini hanya akan dapat lihat kesan tu hanya selepas pilihan raya, bila dia tengok mereka banyak kalah di kawasan sendiri baru mereka akan sedar," katanya kepada Antarapos.
Shamsher berkata demikian bagi mengulas perkembangan terbaru yang berlaku dalam DAPigs, apabila seramai 182 ahli akar umbinya keluar parti kerana hilang kepercayaan terhadap pemimpin.

Bekas Setiausaha DAPigs Melaka, Liou Chen Kuang dalam satu kenyataan menjelaskan, semua yang keluar parti semalam merasakan perjuangan 'Malaysian Malaysia' menyimpang daripada prinsip asal.

Mengulas alasan yang digunakan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng, yang enggan percaya dengan jumlah ahli parti itu, tegas Shamsher bukan angka yang menjadi isu sebaliknya mengapa masih ada lagi ahli yang keluar meninggalkan parti.

Malah katanya, tidak mustahil bilangan yang keluar ini akan bertambah jika mereka masih bongkak dan tidak belajar daripada kesilapan lalu.
"Kenapa 20 orang pun keluar, ok kalau dia kata 180 tu tak betul tapi kenapa masih ada lagi ahli yang keluar? Saya rasa dia patut faham apa isunya, bukan beri alasan begitu. Bukan semua orang berani datang jumpa media pun, kalau ahli dah menyampah dia keluar saja dan tak perlu datang depan media.
"Itu menunjukkan parti ini dia kena dengar cakap akar umbi, dia tak boleh kata kalau awak tak puas hati boleh keluarlah. Kalau dia cakap macam tu, itu menunjukkan dia tak berminat nak jaga orang sendiri," katanya.
Tambah beliau lagi, sekiranya DAP masih lagi belum sedar tentang kerjasama dengan Tun Dr Mahathir Mohamad adalah punca kepada masalah ini, ia jelas membuktikan bahawa parti itu sanggup mengenepikan ahli demi agenda politik. 

"Jadi sekarang ahli nampak, apa yang DAP kata kat Mahathir selama ini semua tipu, tak betul. Mahathir tak pernah pun terlibat dalam skandal-skandal ni, atau Mahathir memang terlibat tapi DAP tak tahu malu dan sanggup bekerjasama demi kepentingan politiknya," jelas beliau lagi.

Pokok pangkalnya, DAPigs kini bukan sahaja berada dalam keadaan tertekan. Malah hasrat mereka nak mempergunakan pengaruh Tun Mahathir untuk mendapatkan sokongan telah menyebabkan mereka dikategorikan sebagai 'Parti OKU'!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Dapigs dikenali sebagai parti taik.

    BalasPadam
  2. Pan bersedih...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping