Jumaat, Mac 17, 2017

Heh! Kesian tengok Si Nurul Izzah ni. Hidup dia sekarang ni hanya penuh dengan bayangan mimpi - mimpi indah. Sampaikan dia terpaksa menipu diri dia sendiri untuk memburu angan - angan.

Mungkin Si Nurul Izzah ni terlalu terdesak kerana kurang menerima kasih sayang gamaknya. Maka sebab kenyataan media yang dia buat pun tak berpijak pada bumi yang nyata.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam, Si Nurul Izzah tu kata dia cukup 'Optimis' bahawa puak Pakatan Haprak tu mampu untuk bergabung sebelum menjelang Pilihan Raya Umum.
“Kita akan ada perbincangan (dengan semua parti pembangkang). Pertemuan baik dengan semua parti dan kita mahukan pembangkang dapat bersatu dalam menentang BN.
“Saya optimis sebab populariti Najib jatuh 20 peratus. Maka kita mahu kembalikan kegemilangan Malaysia, menyelamatkan masa depan dan dalam semangat itu kita lihat secara positif semua kenyataan dikeluarkan dan saya amat mendokong maklum balas yang dikeluarkan ketua pembangkang dalam meraikan semua komponen dalam PH,” kata Ahli Parlimen Lembah Pantai itu di lobi Parlimen hari ini.
Mungkin bagi Si Nurul Izzah, populariti Datuk Seri Najib itu memberi indikator kepada penerimaan rakyat. Tapi dia lupa bahawa Datuk Seri Najib tu bukan mewakili Barisan Nasional.

Hakikatnya, Si Nurul Izzah tu lupa bahawa rakyat secara keseluruhan juga masih tidak yakin sepenuhnya dengan perkembangan terkini yang berlaku dalam Pakatan Haprak tu sendiri.

Rakyat masih melihat kepincangan yang sedang berlaku dalam Pakatan. Mereka masih menganggap puak Pakatan Haprak ni masih belum bersedia untuk menjadi sebuah Kerajaan.

Semua itu dapat dilihat dengan jelas apabila puak Pakatan Haprak tu sehingga kini masih lagi berkecamuk sesama sendiri kerana menghadapi krisis Politik dalaman yang cukup kronik.

Perbalahan diantara PAS dengan DAPigs dan PAN pun masih belum selesai lagi. PKR pun masih lagi bermain tarik tali dengan PAS dan enggan menyatakan pendirian mereka secara terbuka.

PPBM pulak masih belum benar - benar teruji dalam Pilihan Raya Umum kerana parti itu dan juga PAN masih lagi mentah dalam mengharungi arus dunia Politik serta sering berubah - ubah pendirian.

Dan DAPigs, seperti mana yang kita ketahui, masih lagi  berlagak menunjukkan kuasa mereka dan menjadi 'Abang Besar' dalam Pakatan walaupun berkali - kali cuba dinafikan oleh pemimpin parti itu.

Jadi, macam mana rakyat mahu memberikan kepercayaan kepada puak Pakatan Haprak tu untuk mentadbir Negara sedangkan kesatuan dikalangan mereka pun masih GAGAL dicapai? Kalau bagi diorang memerintah, memang jahanam la Negara dibuatnya!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. nurul masih lagi memburu taik.

    BalasPadam
  2. Kesian Nurul. Pi nasihat bapak hang tu jgn buat kerja tak elok lgi. Sekeluarga sedih dn susah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping