Rabu, Mac 22, 2017

Sama ada faktor usia yang membuatkan Buah Kerandut Si Apek Kit Siang tu kecut ataupun kerana dia terlalu nyanyuk. Itu persoalannya apabila cabaran dibuat kepada Punahsihat DAPigs itu.

Tampil mencabar Si Apek Kit Siang tu semalam, Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa mendesak pemimpin veteran DAPigs itu memfailkan saman terhadap dirinya secara terbuka.
“Saya cabar untuk Kit Siang saman saya. Sekali lagi saya ulang bahawa Kit Siang anti Islam, DAP parti rasis dan juga diktator. Perdana Menteri kita sudah silih berganti tetapi pucuk kepimpinan DAP masih lagi dikawal oleh dinasti Lim,”
Itu cabaran Ketua Penerangan UMNO,  Tan Sri Annuar Musa kepada Penasihat DAP,  Lim Kit Siang agar mengemukakan saman terhadap dirinya yang mendakwa DAPigs sebuah parti anti Islam.

Beliau mengulangi cabaran itu dalam satu ceramahnya pada Majlis Penerangan dan Pemantapan Ilmu Pejuang Melayu anjuran UMNO Bahagian Gombak malam tadi.

Malah dalam satu ceramah semalam, Annuar turut mengulangi kata - katanya yang mendakwa bahawa DAPigs adalah merupakan sebuah parti diktator dan rasis.
“Kenapa UMNO takut untuk menyerang? Mana tokoh-tokoh perjuangan UMNO? Ini tanah air kita maka kita perlu bersatu untuk membela bangsa dan negara,” katanya.
Annuar sebelum ini pernah menyuarakan perkara itu di dalam Dewan Rakyat dan kini dakwaan itu diulang diluar Parlimen dan sekiranya Kit Siang merasakan dakwaan itu fitnah, beliau mahu veteran DAP itu segera mengambil tindakan undang-undang terhadapnya.

Sebelum ini,  Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki turut melabelkan Kit Siang sebagai anti-Islam selepas melakukan hasutan terhadap pemimpin kanan BN yang bukan muslim menentang usul pindaan Rang Undang-Undang (RUU) 355.

Menurut Asyraf, tindakan Ahli Parlimen Gelang Patah itu jelas menonjolkan DAP sebagai sebuah parti yang rasis kepada rakyat Malaysia beragama Islam.

Kit Siang pernah membuat desakan kepada beberapa pemimpin kanan parti komponen BN bukan Islam supaya meletak jawatan jika usul hudud dibahas dan seterusnya proses pengundian di parlimen.

Bagaimanapun, Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Wee Ka Siong menyifatkan Kit Siang menggunakan taktik kotor semata-mata mengalihkan perhatian terhadap pendirian sebenar parti Amanah dan PKR ke atas pindaan RUU355 itu.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping