Jumaat, Mac 03, 2017

Nampak gayanya, sentimen kebencian terhadap Islam yang disemai oleh puak - puak Pro Pakatan Haprak tu kini sudah semakin menjadi - jadi. Malah ada tindakan yang mereka lakukan dianggap melampau.

Dewan Ulama PAS Pusat hari ini membidas aktivis Pro Pakatan, Siti Kassim dan pertubuhan Hindraf kerana mengambil tindakan undang - undang ke atas kerajaan Malaysia.

Ketua Penerangannya berkata, kedua-dua pihak terbabit bertindak demikian kerana mendakwa kerajaan Malaysia cuba melindungi pendakwah Islam terkemuka, Dr. Zakir Naik.
“Hal ini timbul atas dakwaan kerajaan Malaysia cuba melindungi Dr. Zakir dengan mengemukakan saman ke atas Timbalan Perdana Menteri, Ketua Pengarah Jabatan Imigresen, Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara, Ketua Polis Negara dan kerajaan Malaysia.
“Tindakan Siti Kassim dan sebuah gerakan Hindu itu melampau dan merupakan satu tindakan ekstrem,” tegasnya dalam satu kenyataan.
Kelmarin, Siti dan Hindraf memfailkan tuntutan mahkamah bagi meminta pihak berkuasa menangkap dan mengusir Dr. Zakir daripada Malaysia serta membatalkan statusnya sebagai seorang pemastautin tetap negara ini.

Bahkan mereka juga turut membuat permohonan deklarasi daripada pihak Kerajaan agar Dr. Zakir dilabelkan sebagai satu ancaman kepada keselamatan, keharmonian dan perpaduan di negara ini.

Kehadiran Dr. Zakir sering tampil berdakwah di Malaysia mengundang rasa tidak selesa dalam kalangan pemimpin serta aktivis Pakatan yang turut dianggotai oleh DAPigs, PKR dan PAN.

Malah, Timbalan Ketua Menteri DAPigs Pulau Pinang merangkap Timbalan Setiausaha Agung DAPigs pernah dikecam umat Islamkerana menggelar pendakwah Islam terkenal itu sebagai 'Setan'.

Dr. Zakir merupakan seorang pendakwah Islam tersohor di dunia dan pernah menerima anugerah Tokoh Maal Hijrah Peringkat Kebangsaan 1435H/2013M daripada Yang di-Pertuan Agong pada tahun 2013.

Mengulas lanjut, Khairuddin berkata, pihak yang tidak berpuas hati dengan kehadiran Dr. Zakir berdakwah di Malaysia tidak perlu menggunakan emosi sebagai tanda protes mereka.
“Tindakan Hindraf dan Siti Kasim tidak kena tempat. Mereka sepatutnya beri ruang kepada wacana ilmu tanpa emosi. Mereka yang menolak wacana ilmu seperti Dr Zakir itulah yang mendorong kepada ketidakharmonian,” kata beliau.
Beliau turut menjelaskan, wacana keharmonian dan keilmuan dan Dr Zakir tidak menyerang pihak tertentu atau agama tertentu. Katanya, pihak yang tidak berpuas hati perlu bersemuka sendiri dengan Zakir bagi mengutarakan pandangan, bukan melakukan bantahan secara beremosi. 
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. Semakin jelas golongan yg anti Islam wlpun seribu alasan diberi.

    BalasPadam
  2. Hindraf tak da telo..Siti kasim Munafik..celaka..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping