Khamis, April 06, 2017

Hahaha!!! Sejak dari awal lagi memang kita dah boleh agak, Si Kuntilanak sorang ni memang tak boleh terima nasihat dari orang lain. Tu pasal la dia suka meroyan tak tentu arah.

Dia ni sama spesis je dengan Mak Lampir yang duduk kat Ampang tu serta pemimpin - pemimpin lain dalam Pakatan Haprak. Pantang orang tegur sikit, mula la dia melenting macam orang gila.

Nak pulak kalau yang tegur tu terdiri dari kalangan orang yang beragama macam Mufti Perak, Tan Sri Harussani. Memang cepat la Si Kuntilanak ni meroyan macam kena sampuk dek setan.

Jika sebelum ini, Mufti Perak tu tampil memberi nasihat supaya Si Kuntilanak ni mendalami ilmu agama. Jangan sesuka hati dia je nak bercakap benda yang dia sendiri tak faham.

Malah, kata Harussani, kenyataan serta tindakan yang dilakukan oleh Si Kuntilanak tu sejak kebelakangan ini sama seperti perlakuan orang yang takde agama, atau erti kata mudahnya, Murtad.

Maka mula la Si Kuntilanak tu meroyan macam orang hilang akal mendakwa kononnya Mufti Perak tu dah menabur fitnah terhadap dirinya dan mendakwa kononnya dia sekarang dah murtad.

Dan yang paling mengejutkan ialah apabila Si Kuntilanak tu tiba - tiba pulak boleh jadi seorang yang 'Alim' dengan merujuk kepada hukuman sebat yang termaktub dalam Al-Qur'an.
“Saya tidak murtad. Dia (Harussani) perlu dengar temubual saya. Jangan terkeliru dengan versi potong dan tampal yang berunsur fitnah oleh menara.my, laman web fundamentalis yang hanya menyerang sesiapa saja yang Islamofasis anggap sebagai liberal.
“Itu fitnah besar untuk menuduh wanita secara salah, boleh dihukum 80 kali sebat menurut al-Quran,” katanya dalam entri Facebook beliau hari ini.
Tapi itulah hakikatnya dengan orang zaman sekarang ni. Pantang ada yang bagi teguran sikit mengenai perilaku dia, mula la dia tak senang duduk dan membuat tuduhan yang bukan - bukan.

Lepas tu, siap petik lagi ayat Al-Qur'an hanya semata - mata nak tunjuk kononnya dia ada ilmu agama. Baru Google dalam internet, dah mengaku yang diri dia ada ilmu agama? Kalau setakat mempergunakan ilmu agama ni untuk kepentingan peribadi, baik tak payah. Buat mengabihkan masa je!!!
Categories:

3 ulasan:

  1. Bila la Dr Asyraf nak panggil... rakyat dah tak sabar nak tahu apa yg bergetar tu.. jgn tungu lama2

    BalasPadam
  2. Kuntilanak pun dah pandai cakap pasal hukum agama.

    BalasPadam
  3. Si kuntilanak Taik.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping