Rabu, April 12, 2017

Kata pepatah orang tua - tua, yang boleh mencuri dari Pencuri ni hanya Pencuri sahaja. Dan yang boleh menipu Si Kaki Penipu pun, Penipu juga. Jadi, tak heran la kalau Si Rafizi ni boleh difitnah oleh Si Kaki Fitnah.

Tampil menafikan kenyataan yang dibuat oleh Rafizi, bekas ahli PKR seumur hidup, Badrul Hisham Shaharin mendakwa PKR ada menerima habuan daripada seorang individu bernama John Soh.

Malah, bekas pengikut Si Ketua Penipu tu juga turut membuat pendedahan bahawa jutawan itu sebenarnya merupakan penyumbang dana kewangan terbesar kepada PKR selama hari ini.

Badrul Hisham atau Chegubard mendesak supaya kepimpinan PKR terdahulu dan sedia ada menjelaskan adakah benar sejumlah RM26 juta wang daripada individu itu diberikan kepada parti.
“Datuk Zaid Ibrahim, Rafizi, Nurul Izzah, Datuk Saifuddin Nasution harus tampil menjelaskan adakah benar John Soh memberikan wang sebegitu banyak dengan jumlah hampir RM26 juta kesemuanya.
“Malah Anwar (Datuk Seri Anwar Ibrahim) dan Azizah (Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail) juga perlu tampil kerana dikaitkan menerima dana yang jauh lebih besar dari nama yang disebut sebelumnya,” kata beliau dalam satu kenyataan media hari ini di blognya.
Selain itu, Badrul Hisham juga turut mendedahkan hubung kait John Soh dengan PKR secara terperinci, malah dia mendakwa bahawa dia mengenali individu tersebut secara peribadi.
“Siapa dia John Soh? Jujurnya, saya kenal John Soh secara peribadi. Saya pernah beberapa kali duduk bersama untuk makan tengahari, minum petang dan naik kereta bersama ketika saya menjadi ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR.
“Peranan John Soh pada satu ketika dalam ‘circle Anwar’ amat kuat sehingga dia pernah beberapa kali hadir dan duduk dalam mesyuarat MPP PKR. 
"Perkara ini saya pernah tegur secara terbuka dalam mesyuarat kerana bagi saya MPP ialah medan tertinggi PKR dan seharusnya tidak terbuka kepada kawan-kawan nak hadir suka-suka.
“Selepas itu Anwar secara peribadi memanggil saya meminta saya memahami keadaan kerana kononya John Soh punya ‘networking’ tertentu yang sangat diperlukan bagi strategi politik pada ketika itu. 
"Malah selepas teguran saya John Soh secara rasmi dilantik sebagai anggota Biro Politik bagi menghalalkan kehadiran beliau dalam semua mesyuarat parti,” katanya lagi.
Namun pokok persoalannya, adakah dakwaan yang dibuat oleh Si Chagubard ini benar atau dia juga hanya menabur fitnah terhadap Si Rafizi tu? Kalau ianya fitnah, aci kerat jari, Si Rafizi tu takkan berani ambik sebarang tindakan sebab takut kemaluan dia didedahkan!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Suka sangat buat fitnah akhirnya keburukan sendiri plk yg terbongkar

    BalasPadam
  2. Kalau boleh menderma 26 juta, bayangkan berapa ratus juta atau billion yg sebenarnya dimiliki penderma2 politik kapir yg ANTI ISLAM!
    Patutlah 'pemimpin2 Islam' dalam pkr tak berani melawan taukei kapir dalam hal2 menindas dan menghina Islam.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping