Selasa, Julai 04, 2017

Slogan "Negeri Berkebajikan" yang sering dilaungkan oleh pentadbiran Rejim Pakatan Selangor pimpinan Si Azmin Ali tu ternyata hanya sekadar 'Wayang Politik' mereka semata - mata.

Kalau perkara tu didedahkan oleh kepimpinan UMNO atau Barisan Nasional, sudah pasti pentadbiran Rejim Azmin Ali tu takkan mengaku. Sebaliknya, mereka akan anggap ianya fitnah.

Tapi lain pulak kalau ada dikalangan pemimpin PKR sendiri yang mendakwa pentadbiran Rejim Pakatan negeri itu GAGAL memenuhi slogan yang selama ini menjadi bahan momokan mereka.

Dari sejak ianya didedahkan sebelum ini dimana seorang Ahli Parlimen PKR mendakwa peruntukan untuk kebajikan bagi kawasannya telah dipotong hanya disahut dengan sikap berdiam diri.

Atas kegagalan itu membuatkan Ahli Parlimen PKR itu membuat ugutan secara terbuka mahu mendedahkan kepincangan dalam pentadbiran Rejim Pakatan Selangor pimpinan Azmin Ali.

Memetik laporan Free Malaysia Today (FMT), tindakan itu diambil selepas mendakwa Rejim Pakatan Selangor GAGAL memberi jawapan bertulis berhubung pengauditan ke atas program kebajikannya sebelum 23 Jun lalu.
“Saya akan mengarahkan kakitangan saya mengimbas semua dokumen dan surat-menyurat rasmi pada Isnin, dan juga membuat 1 garis masa. Selepas itu, saya akan menyiarkan satu laporan di Facebook saya menjelang pertengahan minggu.
"Tidak ada perkara untuk saya sembunyikan dan saya percaya ketelusan sepenuhnya berhubung program itu adalah tindakan terakhir boleh dilakukan.
“Apabila mereka melihat dokumen dan garis masa itu, saya yakin pengundi akan faham mengapa saya tidak puas hati dengan keadaan itu,” demikian memetik laporan dari portal berkenaan.
Pada pertengahan Jun lalu, Ahli Parlimen PKR itu berkata, 'penggantungan program kebajikan' di kawasan parlimennya terpaksa dilakukan selepas menerima satu surat yang dihantar menerusi faks.

Walau bagaimanapun, Ahli Parlimen PKR itu tidak mendedahkan butiran lanjut berkenaan penggantungan program kebajikan yang dimaksudkan, termasuk isi kandungan surat tersebut.

Program kebajikan di bawah seliaan Ahli Parlimen PKR itu kini memasuki tahun keempat dan ia dijalankan menerusi dana kerajaan negeri. Pemimpin PKR itu juga memberitahu penggantungan program tersebut akan diteruskan sehingga tempoh masa tertentu.

Wakil Rejim Pakatan Selangor sebelum ini hanya sekadar melepas tangan dan menafikan bahawa portfolionya terlibat dalam penggantungan program kebajikan dikawasan Ahli Parlimen PKR tersebut.

Manakala Ketua Umno Bahagian Selayang, Datuk Abdul Syukur Idrus juga percaya wujud kepincangan terhadap dana yang disalurkan itu, memandangkan mana-mana ahli parlimen tidak berhak menerima wang dari pihak pentadbiran Rejim Pakatan Selangor seperti yang dijanjikan.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping