Ahad, November 19, 2017

Hahaha!!! 12 orang je yang hadir Mesyuarat Khas PPBM? Ini mesyuarat buat kat tepi longkang ke? Memang memalukan sungguh! Kalau keluar dalam laman media sosial kompang bukan main. Sokongan ratus ribu orang.

Sedangkan mesyuarat JKKK di Ulu Cheka pun ramai dari itu yang boleh menghadirkan diri. Inikan pulak sebuah parti yang sentiasa gah tak tentu arah dengan kehebatan pucuk pimpinannya.

Katanya, Jabatan Pendaftar Pertubuhan Malaysia (ROS) tidak mengiktiraf Mesyuarat Agung Luar Biasa (EGM) PPBM yang diadakan tahun lalu kerana  hanya 12 orang ahli majlis tertinggi sahaja yang menghadiri mesyuarat itu.
“ROS telah meneliti minit ‘2016 EGM’ dan mendapati hanya 12 anggota dewan tertinggi yang hadir,” jelas  Ketua Pengarah ROS, Surayati Ibrahim.
“Oleh itu, ia tidak diiktiraf sebagai EGM atau AGM (Mesyuarat Agung Tahunan), dan parti itu belum mengadakannya sejak ditubuhkan. Ini bermakna  sehingga hari ini, parti itu telah tidak menganjurkan mana-mana EGM atau AGM.
“Kenyataan media yang dibuat oleh setiausaha agung parti mendakwa bahawa ia menganjurkan EGM pada 2 November 2016, tetapi hakikatnya itu hanya mesyuarat majlis tertinggi dan bukan EGM,” jelasnya.
Menurut Surayati, Fasal 28, yang merujuk kepada pindaan perlembagaan Pribumi, menyatakan bahawa “sebarang pindaan kepada perlembagaan parti itu mesti disokong oleh tidak kurang daripada 2/3 perwakilan yang hadir di AGM atau EGM”.

Dalam erti kata lainnya, tindakan Setiausaha Agung PPBM itu merupakan satu cubaan untuk menipu rakyat secara terbuka. Diorang ingat, rakyat di Malaysia ni bodoh sangat gamaknya.

Tapi jangan pelik jika selepas ini akan ada dikalangan puak Pakatan Haprak tu yang tampil membuat dakwaan kononnya RoS dah terima dedak dari Kerajaan. Sebab perkara yang sama pernah dilemparkan terhadap PAS sebelum ini!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. Percayalah, sebelum loceng jam 12 berbunyi di Dataran Merdeka 1 Januari 2018, PPBM terkubur. Madey akan arah ahli masuk DAPigs. Budak hingusan? Adalah orang screw dia kat sana. Si Kitol ex TPM? Mampus la dia sana...

    PPBM bukan Semangat 46. S46 masih boleh bertahan beberapa tahun, tapi PPBM tak.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping