Isnin, November 20, 2017

Kalau selama hari ini kita kata yang puak DAPigs ni menolak hukum Islam, ramai yang mendakwa itu hanya sekadar propaganda Politik semata - mata sedangkan itulah hakikatnya.

Jika menurut pandangan Islam, sesuatu bencana yang menimpa sesebuah kaum akan dianggap sebagai Khifarah atau balasan Tuhan diatas keengkaran yang mereka dilakukan secara nyata.

Dalam khifarah itu ada pengajaran yang perlu dijadikan panduan kepada manusia dan bukan hanya sekadar hukuman dari tuhan semata - mata. Pandangan itu bukan sahaja menurut agama Islam.

Sebaliknya, dalam mana - mana agama sekali pun benda yang sama juga turut ditekankan. Kalau kita buat benda baik, pasti kelak akan dibalas baik juga, dan yang buruk akan dibalas buruk.

Makanya apabila bencana banjir berlaku di Pulau Pinang dikaitkan dengan kesombongan dan keengganan pemimpin Rejim DAPigs dianggap sebagai satu khifarah, kenapa ada yang meroyan?

Malah sampai tahap apabila perkara itu dibangkitkan, ada pula dikalangan puak DAPigs ini yang cuba menafikannya dengan mendakwa kononnya bencana banjir itu tidak ada kaitan dengan khifarah tuhan.

Perkara itulah yang cuba diketengahkan oleh seorang ADUN DAPigs yang enggan menerima hakikat bahawa bencana banjir yang menimpa Pulau Pinang baru - baru ini ada kaitan dengan pesta arak.

Dari satu sudut, tindakan ADUN DAPigs itu memperlihatkan bahawa pemimpin parti itu menolak pandangan Islam secara terang - terangan sehingga sanggup membuat penafian terbuka.

Pokok pangkalnya, memang tak salah jika puak DAPigs ini mempunyai pandangan yang berbeza dengan orang lain. Mungkin bagi mereka, menganjurkan pesta arak itu baik untuk mereka.

Tapi soalnya, kenapa puak DAPigs ni tidak boleh terima pandangan Islam bahawa penganjuran pesta seperti itu lebih banyak memberi keburukkan dan mengundang kemurkaan dari tuhan? Kan nampak sangat yang diorang tak menghormati pandangan Islam secara terbuka!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping