Isnin, November 13, 2017

Memang tidak syak lagi bahawa DAPigs ini sebuah parti yang menjaga kebajikan orang Melayu. Tidak sepertimana yang didakwa oleh sesetengah pihak, DAPigs berjaya membuktikan sebaliknya.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila senarai ahli jawatankuasa CEC DAPigs yang baru dikeluarkan hari ini. Boleh dikatakan hampir 1/3 dari jawatankuasa itu didominasikan oleh orang Melayu.

Tapi malangnya, semua itu hanya anggapan puak Pakatan Haprak itu sahaja apabila keanggotaan dikalangan ahli jawatankuasa CEC DAPigs itu dikuasai sepenuhnya oleh orang Cina.

Pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAPigs hari ini menyaksikan kemasukan dua muka baru dalam senarai 20 anggota jawatankuasa itu yang dipilih perwakilan.

ADUN Skudai, Boo Cheng Hau terkeluar daripada senarai berkenaan, manakala bekas Pengerusi DAP, Karpal Singh secara automatik terkeluar kerana meninggal dunia. Karpal meninggal dunia selepas terlibat dalam nahas jalan raya pada 2014.

Sementara itu, anak beranak Lim, terus mengungguli senarai jawatankuasa tertinggi parti. Lim Kit Siang menduduki tempat pertama, manakala anaknya Lim Guan Eng menduduki tempat ketiga dengan jumlah undi 1,180. 

Berbanding keputusan pemilihan CEC 2013 lalu Lim Kit Siang mengalami penyusutan 237 undi (1436 undi pada 2013). Manakala Guan Eng berkurangan 124 undi (1304 undi pada 2013).

Secara tidak lansung, komposisi baru itu membuktikan bahawa DAPigs merupakan sebuah parti yang benar - benar mengamalkan demokrasi dengan melibatkan semua kaum memegang jawatankuasa tertinggi parti.

Walaupun nama Khir Johari, anak angkat kepada Tan Sri Mohd Khir Johari dinamakan sebagai 'Wakil Tunggal Melayu' turut tersenarai, namun dia tetap dilahirkan sebagai seorang yang berbangsa Cina.

Itu membuktikan betapa DAPigs meminggirkan peranan orang Melayu, yang lahir dari keluarga Melayu, dibesarkan dengan cara kehidupan orang Melayu untuk menjadi wakil didalam jawatankuasa tertinggi mereka secara terbuka dan sistematik!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. salam bro. mohon link kan blog saya www.hurairahady.blogspot.com. thanks bro ...kita kasi up ...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping