Ahad, November 05, 2017

Hahaha!!! Akhirnya kesombongan Si Tokong DAPigs ni berjaya dipecahkan apabila dia terpaksa merayu bantuan dari Kerajaan Barisan Nasional yang selama ini dikutuk dan diperlekehkan.

Semuanya akibat keangkuhan dan kesombongan yang dipamerkan oleh Si Lim Guan Eng yang kerap kali mendabik dada membanggakan dirinya mentadbir Rejim DAPigs Pulau Pinang.

Selama ini, Si Lim Guan Eng sering kali mendakwa kononnya dia berjaya mentadbir Rejim Pulau Pinang tanpa meminta sebarang bantuan dari Kerajaan Pusat pimpinan Barisan Nasional.

Tambah memalukan ialah apabila Si Lim Guan Eng tu tampil memperlekehkan pentadbiran Rejim PAS di Kelantan kerana mendakwa parti itu gagal menyelesaikan isu banjir sebelum ini.

Tapi Guan Eng terlupa, keangkuhan dan kesombongannya selama hari ini telah dibalas secara tunai apabila Pulau Pinang hari ini sedang menghadapi banjir kilat yang paling buruk.

Kata Si Guan Eng, dia terpaksa meminta bantuan dari ATM dengan menghubungi YAB Timbalan Perdana Menteri pada jam 3.30 pagi tadi untuk menghadapi keadaan yang semakin buruk.
"Saya berjaya menghubungi Timbalan Perdana Menteri bagi mendapatkan bantuan. Terima kasih kerana jawab panggilan saya hampir jam 3.30 pagi.
"Keadaan semakin genting. Air masih naik, angin masih kuat, air naik antara tiga hingga 3.6 meter melepasi bumbung di Pulau Pinang. Pusat pemindahan tiada bekalan elektrik. Pulau Pinang terpaksa minta bantuan ATM," katanya dalam kenyataan, pagi tadi.
Secara kesimpulannya, kini rakyat Pulau Pinang sedang menghadapi khifarah dari tuhan akibat kesombongan dan keangkuhan yang sering ditonjolkan oleh Si Lim Guan Eng itu selama hari ini.
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Semoga menjadi pengajaran utk semua

    BalasPadam
  2. Pulau PInang sebahagian daripada Malaysia. Pulau Pinang memang layak menerima bantuan ATM,POLIS dan Bomba.
    ATM, BOMBA dan POLIS bukan kepunyaan kerajaan Barisan Nasional.
    Ia terletak di bawah kerajaan pusat dan Pulau Pinang, Selangor dan
    Kelantan meskipun di perintah oleh parti lain daripada BN,
    semuanya tetap dalam MALAYSIA. Tak timbul BN mendabik dada
    konon memberi bantuan Pulau Pinang.
    ATM, POLIS dan BOMBA adalah kepunyaan KAMI RAKYAT MALAYSIA SEBAGAI PEMBAYAR CUKAI. Bukan kepunyaaan Najib, Hishamuddin agtau Zahid komidi.
    Tololong baca PERLEMBAGAAN MALAYSIA untuk memahami tugas-tugas KERAJAAN PUSAT.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lagi mau bongkak ka kawan. Memang jenis tak tau di untung. Kalau madey yg jadi pm ni ko nangis camne pun x dilayan punya. Lge dtg sembah, cium kaki pun mimpi la nak dibantu cam najib buat ni. Tak payah ko cakap pun najib dah pesan siang2 jangan politikkan isu ni. Ade dia ungkit2 kaitkan banjir dengan jalan pinhorn ke, terowong bawah laut ke?
      Macam la hang sorang bayaq cukai. Org lain pun bayaq gst, road tax, income tax ade nak ungkit2 kata majoriti pembayar cukai malaysia takmo atm dikerahkan di p pinang?

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping