Jumaat, November 17, 2017

Kalau sebelum ini, Si Azmin  Ali tu sibuk membanggakan diri dengan mendakwa kononnya IKEA ni hanya akan membuka cawangan mereka di Negeri Selangor.

Kenyataan itu dibuat bagi membidas tindakan sesetengah pihak yang mendakwa kononnya dia menjual kedaulatan Negeri Selangor kepada Negara China sebelum ini.

Bahkan Ketua AMK, Nik Nazmi Nik Ahmad yang juga EXCO Selangor di dalam kenyataannya di laman sosial Twitter membayangkan ekonomi Malaysia berada di dalam keadaan yang teruk apabila 5 Cawangan Giant telah ditutup. 

Kenyataan Nik Nazmi ini tidak mengejutkan kerana majoriti pemimpin pembangkang berkata ekonomi Malaysia berada di dalam keadaan yang teruk. Malah lebih teruk lagi apabila ada yang mengandaikan Malaysia akan bangkrap dalam masa terdekat.

Di bawah adalah beberapa gambar yang telah dimuat naik oleh netizen. Kejadian berlaku di Malaysia. Rakyat Malaysia beratur sejak dari pagi bukan kerana hendak mendapatkan makanan percuma akibat kesempitan hidup.

Sebaliknya mereka beratur untuk masuk membeli belah di IKEA yang baru dibuka di Tebrau, Johor. Untuk rekod, IKEA ini merupakan yang terbesar di Asia Tenggara.
Ekonomi Malaysia sedang nazak, kata pembangkang. Malaysia di ambang muflis. DS Najib Tun Razak zalim kerana membiarkan Rakyat beratur di tengah panas. Kata pembangkang la. Kalau Pasaraya Giant ditutup dikatakan bukti negara bangrap, kalau beratur panjang hendak masuk IKEA nak kata apa pulak? Kebuluran?
Categories: ,

2 ulasan:

  1. pembangkang bangang semakin tersepit dan hampir tertelan lidah sendiri.rakyat yang tertipu pada pru 13 akan menghukum pembangkang bangang ini

    BalasPadam
  2. Ada pasaraya tutup dan ada pasaraya yang bukak adalah dalam dunia peniagaan cabaran dan persaingan ini.
    Pasaraya yang tutup bukan kerana negara bangkrap tapi kerana persaingan yg sangat sengit dan kompetitif sekarang ini.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping