Jumaat, November 03, 2017

Hahaha!!! Kalau dilihat dari satu sudut, nampak sangat yang Si Lim Guan Eng ni hanya sekadar nak membazirkan duit rakyat tak tentu arah untuk menutup kemaluan yang telah dilakukannya.

Jika semalam, Si Guan Eng ni kantoi membentangkan Bajet Defisit walaupun selama hari ini dia sering mendabik dada mendakwa kononnya Rejim DAPigs tu dapat hasil berbillion ringgit.

Tapi terbukti bahawa kenyataan yang dibuat oleh Si Guan Eng tu selama hari ini hanya sekadar omongan kosong semata - mata apabila dia gagal menterjemahkan keuntungan itu dalam bajet.


Maka untuk menutup kemaluannya dari terdedah, Si Guan Eng tu mula memancing rakyat dengan mengumumkan bantuan sebanyak RM 300 untuk mendapatkan khidmat perubatan.

Kata Si Guan Eng, keluarga di Pulau Pinang akan nikmati rawatan kesihatan percuma di klinik swasta bermula tahun depan sebagai sebahagian daripada RM60 juta diperuntukkan dibawah Bajet 2018 negeri itu.

Katanya, faedah itu akan disediakan menerusi kad elektronik “I Love Penang” dengan nilai kredit RM300 yang boleh dituntut di semua klinik swasta untuk khidmat nasihat dan ubatan.

Soalnya, untuk apa Si Guan Eng tu nak menghabiskan duit rakyat sebanyak itu untuk membayar klinik swasta sedangkan rakyat boleh dapat perkhidmatan kesihatan di klinik Kerajaan?

Malah, bayaran untuk mendapatkan khidmat nasihat dan ubatan di klinik kesihatan Kerajaan hanya memerlukan perbelanjaan sebanyak RM 1 seorang. Tak sampai pun RM 300.

Bagi sesetengah pihak, peruntukan sebanyak RM 60 juta itu hanya akan menguntungkan klinik swasta yang majoritinya dimonopoli oleh kaum DAPigs itu sahaja. Bukannya menguntungkan rakyat.

Tambah menghairankan ialah kenapa sehingga ke hari ini, DAPigs masih gagal untuk menyediakan perkhidmatan perubatan yang lebih baik untuk Ahli Parlimen Raub itu sendiri?


Secara tidak lansung, tindakan Lim Guan Eng mengumumkan pemberian bantuan sebanyak RM 60 juta dari peruntukan Bajet Pulau Pinang hanya sekadar RETORIK semata - mata dengan memberi rakyat Gula - Gula yang menguntungkan kroni - kroninya sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping