Ahad, November 05, 2017

Banjir datang lagi! Itulah sebahagian daripada kenyataan yang tersebar secara luas melalui laman media sosial sejak petang semalam apabila banjir kilat kembali melanda Pulau Pinang.

Menurut laporan yang disiarkan, kejadian banjir kilat kali ini adalah diakibatkan hujan lebat yang berterusan sejak tengahari semalam sehingga menyebabkan beberapa kawasan mula dinaiki air.

Hujan lebat yang mula turun sejak jam 2 petang itu turut menyebabkan beberapa kawasan rendah dinaiki air mencecah paras sehingga kira-kira 0.3 meter dan laluan utama terpaksa ditutup.

Melalui laporan yang sama, jurucakap dari Jabatan Bomba Pulau Pinang mempercayai, kejadian banjir kilat itu berlaku ekoran taburan hujan yang terlalu tinggi pada ketika air laut pasang.

Walaubagaimana pun, bagi sesetengah pihak, kejadian banjir kilat yang kerap kali melanda negeri itu adalah disebabkan kelemahan dan kegagalan Rejim DAPigs membuat perancangan.

Bagi mereka, biarpun saban tahun Rejim DAPigs Pulau Pinang pimpinan Guan Eng sering membentangkan bajet defisit yang semakin meningkat, namun ianya tidak menyelesaikan masalah.

Sebaliknya, kejadian seperti ini sering kali berulang dan ianya ternyata menjejaskan rakyat secara lansung dan mengakibatkan mereka terpaksa menanggung kerugian setiap kali ianya berlaku.

Sekiranya Rejim DAPigs yang diketuai oleh Si Lim Guan Eng tu berhemah dalam perbelanjaan dan menumpukan kepada keperluan rakyat, sudah tentu kejadian ini tidak akan berulang.

Namun malangnya, ketidak-prihatinan Rejim DAPigs ini yang tidak mahu mengambil peduli dengan masalah seumpama ini telah menyebabkan rakyat terpaksa menanggung derita. Inilah hasilnya bila rakyat memilih pemimpin yang Pekak!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping