Isnin, November 13, 2017

Dalam DAPigs, kalau ada 'Nyamuk' datang gigit Si Guan Eng ni pun diorang akan salahkan Kerajaan yang hantar Nyamuk tu!!!
Heh! Sibuk sangat orang hari ini masih lagi nak mempertikaikan soal kedudukan Si Lim Guan Eng tu dalam Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAPigs (CEC) yang baru dipilih semalam. 

Padahal perkara itu dah lama orang tau. Si Lim Guan Eng tu ibarat seperti 'Tokong Suci' buat penganut DAPigs. Maka sebab itu kedudukan dia tidak boleh dipertikaikan lansung dalam parti.

Malah kedudukan yang disandang Si Guan Eng tu boleh dipegang walaupun dia masuk penjara akibat kes rasuah dan penyelewengan kuasa yang sedang dihadapi dimahkamah pada ketika ini.

Kot kalau dia nak wariskan jawatan dia pada ketika ini kepada anak keturunan dia pun boleh. Takde siapa yang boleh menghalangnya. Malah RoS pun hanya mampu tengok je apa yang berlaku.

Tapi oleh kerana ada dikalangan bekas ahli DAPigs yang dah songeh kena kencing dek keluarga Si Guan Eng tu, maka diorang pun tuduh la parti tu tidak mengamalkan demokrasi.

Malah diorang juga hairan berhubung tiada tindakan disiplin diambil terhadap Lim mengenai isu itu selain turut dilanda pelbagai kontroversi termasuk kejadian tanah runtuh di Tanjung Bungah.
“Lim Guan Eng tidak sepatutnya bertanding dalam pemilihan CEC itu kerana dia sedang menghadapi pertuduhan kerana ini akan mencemarkan imej parti,” kata bekas anggota DAP Seputeh Tony Tan kepada pemberita, di sini hari ini.
Sebelum itu, Tan dan sekumpulan anggota DAPigs berhimpun di luar Pusat Konvensyen Ideal Shah Alam bagi meluahkan rasa tidak puas hati mereka berhubung pemilihan tersebut.

Bekas Pengerusi DAPigs Pantai Sepang Putra R. Vellasamy pula mendakwa parti itu mengamalkan diskriminasi apabila hanya mengambil tindakan disiplin terhadap pemimpin akar umbi sedangkan dalam kes Lim mereka berdiam diri.
“Saya dipecat kerana mempertahankan hak-hak kaum India dalam DAP. Di manakah demokrasi dalam DAP,” katanya.
Kesimpulannya, kalau ada sesiapa yang nak naik menjadi pemimpin dan mendapat tempat dikalangan puak DAPigs tu, diorang mesti pandai mengampu keluarga dinasti Lim tu. Kalau tidak, jangan mimpi la diorang boleh kekal lama dalam parti!!! Setakat jadi Barua boleh la!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping