Jumaat, November 03, 2017

Heran kan? Kenapa pulak Si Lim Guan Eng tu umum belajawan Rejim DAPigs Pulau Pinang DEFISIT sedangkan sebelum ini dia bangga dengan jumlah pendapatan Negeri yang diperolehi?

Kalau sebelum ini, bukan main lagi Si Guan Eng tu mendabik dada kononnya peningkatan ekonomi di Pulau Pinang dibawah Rejim pemerintahannya itu cukup memberansangkan pada ketika ini.

Tapi malangnya, peningkatan hasil jumlah pendapatan itu gagal diterjemahkan oleh Guan Eng melalui pembentangan Bajet Pulau Pinang yang mengalami Defisit sebanyak RM 748 juta.

Malah peningkatan Defisit itu pula dilihat semakin bertambah sebanyak RM 81 juta berbanding tahun lalu. Adakah itu satu kejayaan yang boleh dibanggakan oleh Lim Guan Eng?

Namun, Guan Eng cuba menutup kemaluannya itu dengan mendakwa kononnya anggaran defisit sebanyak RM 748 juta itu akan ditanggung sepenuhnya melalui Simpanan Wang Terkumpul.

Tambah menghairankan ialah apabila Guan Eng mendakwa defisit itu berpunca dari pindahan RM600 juta wang Akaun Hasil Disatukan ke Kumpulan Wang Perbangunan berjumlah RM684.97 juta.

Dalam erti kata mudahnya, hasil pendapatan yang diperolehi itu dipindahkan untuk melaksanakan projek - projek pembangunan Negeri yang berjumlah hampir sebanyak RM 700 juta.

Dari satu sudut, secara tidak lansung, tindakan Guan Eng itu membelanjakan wang rakyat dengan cara yang tidak berhemah sedangkan banyak projek pembangunan negeri masih lagi terbengkalai.

Sebagai contoh, projek Terowong Dasar Laut yang dilaporkan telah menelan kos perbelanjaan sebanyak RM 305 juta bagi menyediakan kertas laporan yang masih belum disiapkan.

Bayangkan. Nak sediakan kertas laporan sahaja menelan belanja sebanyak itu. Belum lagi kita bangkitkan isu tebatan banjir yang sehingga ke hari ini masih GAGAL dilaksanakan oleh Rejim DAPigs itu.

Secara kesimpulannya, dakwaan Guan Eng yang selama hari ini berbangga dengan pencapaiannya sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang ternyata hanya sekadar omongan kosong semata - mata sedangkan hakikatnya, dia GAGAL mentadbir negeri dengan baik!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping